טרייל בלייזר הוא שם שבו השתמשה שברולט בעבר, פנאי-שטח מוכר שהעניק את שמו לרכב הפנאי הקטן בארסנל של היצרנית האמריקאית. "קטן", אבל במונחים אמריקאיים. אצלנו הוא די גדול מבחינת ממדים ועומד לכן מול מתחרים חזקים, ותיקים ומוערכים. איך הוא משתלב שם?
שברולט טרייל בלייזרשברולט טרייל בלייזר
(צילום: ניר בן זקן)
סיכום: טרייל בלייזר הוא תוספת מבורכת לאולם התצוגה של שברולט. יש בו גם צדדים מפתיעים לטובה כמו מרחב מחיה נאות וביצועים טובים. אבל חייו לא יהיו קלים, בעיקר עקב תג מחיר גבוה יחסית. בעוד בצפון אמריקה הוא ממוצב מול מיצובישי ASX וקיה סלטוס, כאן תג המחיר שלו גבוה מהם בכ-10%, ובכך הוא ניצב מול מיטב תוצרת אירופה וקוריאה שמציגים (ויציגו בקרוב) דגמים שעולים עליו כמעט בכל פרמטר. המצב עשוי להשתנות לטובה עם גרסת בסיס צנועה יותר שתנחת כאן בהמשך השנה, אך עד אז הוא פשוט יקר מדי.
איך נראה: הטרייל בלייזר מציג קווים מוכרים לנו מבית שברולט, אבל במקרה שלו זה עובד פחות טוב מהבלייזר הגדול למשל. אז כן, הוא מקורי אבל לא, הוא אינו נאה במיוחד. בתא הנוסעים הוא עוד פחות מרשים עם לוח מחוונים פשוט ומיושן, איכות חומרים לא משכנעת וגוונים קודרים, לצד תפעול פשוט וקל, תאי אחסון רבים וארבעה שקעי USB.
תנוחת הנהיגה גבוהה מהמקובל וזו נקודת זכות, אבל המושבים לא משכנעים מבחינת נוחות ותמיכה, ללא אפשרות כיוון גובה למושב הנוסע. קורה A רחבה מדי ופוגעת בשדה הראייה בפניות שמאלה, והשטחים המתים במראות הקטנות מדי מטרידים בזמן נסיעה.
שברולט טרייל בלייזרשברולט טרייל בלייזר
(צילום: ניר בן זקן)
היושבים מאחור נהנים ממרחב מחיה נדיב מאוד וגם תא המטען מרשים בגודלו ועדיף על חלק ממתחריו. אבל מפתיע לגלות כי אין פתחי מיזוג נפרדים ליושבים שם. בתחום הבטיחות: אין משענת ראש כנגד צליפת שוט לנוסע במרכז.
בסעיף האבזור חשוב לציין כי למרות תג מחיר לא נמוך כלל, גרסת LS הבסיסית (149 אלף שקל) דלה עם מסך מגע קטן ("7 לעומת "8 בגרסאות אחרות), בקרת אקלים מכאנית והגה פלסטי. רכב המבחן - בגרסת LTZ, שמחירו 162 אלף שקלים - הוסיף מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. אבזור הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטחים מתים.
איך נוסע: למנוע הבנזין תצורה (עדיין) לא מקובלת בצפון אמריקה. 1.3 ליטר בלבד, שלושה צילינדרים ומגדש ו-155 כ"ס עם הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה. הביצועים הרשמיים מרשימים: 8.5 שניות ל-100 קמ"ש. גם על הכביש הוא מרגיש נמרץ, לרבות עם ארבעה נוסעים על הסיפון. המנוע חלק ולינארי בסל"ד נמוך גם אם רועש למדי מסל"ד בינוני-גבוה. תיבת ההילוכים מפתיעה לטובה עם אופי פעולה מלאכותי שמרגיש כמעט כמו תיבה אוטומטית רגילה. צריכת הדלק לעומת זאת אינה מבריקה: 11.3 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
כיול מתלים נוקשה יחסית ומהלך קצר אחראים לנוחות נסיעה בינונית בעיקר בעיר, בעוד במהירות גבוהה מתגלה השיכוך כנרפה מדי וכתוצאה מכך, המרכב נוטה להתנדנד יתר על המידה. היכולת הדינמית לא רעה לרכב מסוגו וגם אם היא אינה טובה כמו במשובחים שבאירופאיים, השברולט אינו מאבד עצמו לדעת כשהכביש מתפתל. שתי נקודות ביקורת לסיום: בלמים נקודתיים וחסרי רגש וקוטר סיבוב גדול באופן מפתיע (11.4 מטר) שיקשה על המבקשים לחנות בעיר.
שברולט טרייל בלייזרשברולט טרייל בלייזר
(צילום: ניר בן זקן)
  • מנוע: 3 צילינדרים, 1.3 ליטר, טורבו-בנזין
  • הספק: 155 כ"ס ב-5,600 סל"ד
  • מומנט: 24.2 קג"מ ב-1,600 סל"ד
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • אורך: 440.7 ס"מ
  • רוחב: 180.8 ס"מ
  • גובה: 165.6 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 264 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,391 ק"ג
  • נפח תא מטען: 716 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8.5 שניות, 200 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 12.9 ק"מ לליטר, 121 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 10
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 162 אלף שקל (149 אלף שקל)