על פניו, MG4 לא אמורה הייתה לעורר תשומת לב מיוחדת. עוד מכונית סינית אחת מני רבות שמוזרמות באופן קבוע - שלא לומר מואץ - אל שוקי המערב. היא גם צנועת מידות ביחס לסוללת המשפחתיות-פנאי שדוהרות אלינו בקצב, ותופסות האחת אחרי האחרת את תואר "הנמכרת ביותר". אז מה מייחד אותה בכל זאת?
העובדה שתוכננה ופותחה עבור השוק האירופי, במטרה להתמודד מול החשובות והנמכרות שם, פולקסווגן ID3 ובעתיד גם פיז'ו e308, שתיהן כמובן שייכות במקור (ע"ע מנועי בנזין) לקטגוריה הגדולה ביותר בשוק הרכב שם. הימור מושכל, שכן הצלחה תעניק לסינית הזו "תעודת הכשר" מטעם בד"צ אירופי אנין. הישג שיאפשר לה להציף את כבישי אירופה, ובהתאם היא מתומחרת (שם) באופן סופר-תחרותי, נמוך בעשרות אחוזים לא רק ממתחרות אירופיות, אלא גם מחשמליות סיניות כמו ORA פאנקי קאט או BYD אטו3.
4 צפייה בגלריה
MG4
MG4
(צילום: רונן טופלברג)
לא אצלנו. כאן היא לא נהנית מיתרון תמחור שכזה, אלא נושאת תג מחיר עליו החליטה היבואנית. כזה שיאפשר לה להערכתה למכור אלפי יחידות כבר בחודשים הקרובים. אז לקחנו אותה לסיבוב קצר של כ-2,000 ק"מ, ויש לנו כמה דברים לומר אודותיה.
סיכום: MG4 היא אחת המכוניות היותר מרשימות שהגיעו מסין עד כה. היא נאה מאוד, מספיק מרווחת לארבעה למרות מידות צנועות, ובעיקר עם יכולת דינמית מרשימה מאוד. מחוץ לעיר היא מרגישה מצוין, טווח הנסיעה הריאלי ראוי והיצע מערכות הבטיחות מרשים.
ובכל זאת, היא אינה מצטיינת, שכן לעיתים נדמה שהסינים של MG נדרשו לבחור בין השקעה בסביבת הנהג והנוסעים לטיפול ביכולת הדינמית. והבחירה כאן ברורה כשמש. תא הנוסעים שלה פשוט עד כדי ספרטניות, בידוד הרעשים סביר בלבד, מסך המגע איטי ומסורבל לתפעול והנדסת האנוש טעונה שיפור. ולכן, במבחן ההתאמה כרכב משפחתי היא תתקשה מאוד לשכנע מול להיטי מכירות מוכרים מבית ג'ילי ו-BYD.
אז MG4 אכן מעניקה חוויית נהיגה שנדיר למצוא כיום ברכב חשמלי, בטח לא בסביבת המחיר שלה. מלוא ההערכה לאנשי היצרנית על כך, עכשיו נותר רק להמתין לשיפור תא הנוסעים כדי לקבל להיט שובר שיאים.
איך נראה: ל-MG4 מראה ספורטיבי-דינמי עם קווים חדים וחרטום נמוך, יחידות תאורה מקוריות וספוילר ייחודי מאחור. מקדם גרר שובר שיאים אין כאן אמנם, אבל נתון של 0.27 למכונית מסוגה הוא נאה מאוד.
עיצוב הפנים מודרני, עם מסך מגע גדול ("10.25), לוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("7) למדי וקונסולה צפה לטובת גלגלת מצבי הנהיגה. אך האייקונים על המסך קטנים, התגובות ללחיצה איטיות, לא פעם הוא גם נתקע והקישוריות אליו מהסמארטפון אינה חלקה. שימוש צבעים כהים בתא הנוסעים ויוצרים תחושה קודרת, ואיכות החומרים בסיסית בלבד.
4 צפייה בגלריה
MG4
MG4
(צילום: רונן טופלברג)
תנוחת הנהיגה טובה הודות למושב נהג תומך והגה בעל טווח כוונון רחב. הפלטפורמה הייעודית ובסיס גלגלים ארוך יחסית (270.5 ס"מ) מקנים מרווח טוב לרגלי הנוסעים מאחור, ואלה נהנים גם מרצפה שטוחה כמעט לגמרי. מצד שני, חסרונם של פתחי מיזוג מאחור הוא עניין בעייתי למדי בקיץ ישראלי, היעדרה של משענת ראש במושב המרכזי מטרידה וראוי היה להעניק ליושבים שם תאורת פנים וידיות אחיזה. לתא המטען נפח סביר של 350 ליטר והגישה אליו נוחה.
רשימת האבזור ברכב המבחן כוללת מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, גלגל הגה מחומם, ריפודי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בהיגוי לתמרוני חירום והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
איך נוסע: ל-MG4 יש מנוע חשמלי בודד עם 204 כ"ס, אבל בשונה ממרבית החשמליות בסביבת המחיר שלה, כאן הוא מחובר לגלגלים האחוריים. המשמעות היא שהורדת הכוח יעילה יחסית, גם אם הזינוק הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש רחוק מלשכנע בעידן החשמלי עם 7.9 שניות.
מערכת בלימה רגנרטיבית מתאפשרת שלוש רמות עוצמה, עם מצב אדפטיבי נוסף שפעולתו אינה מוצלחת. בעיה נוספת, הבחירה ביניהן מתבצעת באופן מסורבל דרך מסך המגע, וגם בעוצמה הגבוהה ביותר לא מתאפשרת "נהיגה בדוושה אחת" כמקובל בחשמליות מודרניות.
4 צפייה בגלריה
MG4
MG4
(צילום: רונן טופלברג)
סוללת 64 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה רשמי של 435 ק"מ. אחרי 2,000 ק"מ של נהיגה בתנאים מגוונים, חלקם מהירים מהממוצע וכולל טעינות ראשונות בזמן "הרצת הסוללה", השגנו צריכת חשמל ממוצעת של 16.8 קוט"ש ל-100 ק"מ וטווח נהיגה מעשי של 370 ק"מ. טעינה מהירה (135 קילוואט) מאפשרת מילוי סוללות ב-35 דקות, כך לדברי היצרנית. לנו זה לקח שלוש דקות פחות.
כיול מתלים נוקשה יחסית אחראי לנוחות נסיעה סבירה בלבד במהירויות עירונית. כצפוי, מחוץ לעיר ועל פני אספלט סלולים היטב הנוחות משתפרת משמעותית וה-4 מרגישה יציבה מאוד ונינוחה, בניגוד לחברותיה מהמזרח. מנגד, במהירויות אלו בידוד רעשי הדרך איננו מוצלח. פעולת ההגה ארוכה (כמעט 3 סיבובים מנעילה לנעילה) אך קוטר סיבוב צנוע (10.6 מטר) מקל על תמרוני חניה.
4 צפייה בגלריה
MG4
MG4
(צילום: רונן טופלברג)
הפלטפורמה הייעודית מאפשרת חלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפנים אחור) ויחד עם כיול מתלים נוקשה והנעה האחורית, היכולת הדינמית היא היהלום שבקצה הכתר של MG. לא רק שהיא טובה מדגמי הפנאי הסיניים המוכרים, היא טובה גם מזו של אירופיות בסביבת מחיר גבוהה יותר. התגובות לשינוי כיוון מיידיות, מערכת הבלימה מעניקה היזון חוזר ראוי והתחושה מאחורי ההגה היא של ביטחון בכל מצב. מעולה.
  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 64 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 204 כ"ס / 25.5 קג"מ
  • הנעה: אחורית
  • אורך: 428.7 ס"מ
  • רוחב: 183.6 ס"מ
  • גובה: 150.4 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 270.5 ס"מ
  • משקל: 1,740 ק"ג
  • נפח תא מטען: 350 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 7.9 שניות
  • מהירות מרבית: 160 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 156 אלף שקל (154 אלף שקל)