ה-G70 של ג'נסיס היא מכונית חדשה אצלנו, מצטרפת אחרונה לארסנל הדגמים של מותג היוקרה הצעיר מבית יונדאי. בפועל היא מכונית ותיקה המבוססת על קיה סטינגר, הוצגה לפני ארבע שנים ועברה אשתקד מתיחת פנים. באופן טבעי, כעת היא נאלצת להתמודד עם מתחרות מודרניות-עדכניות ממנה. זה לא קל, בעיקר כשהיא חסרה גרסה היברידית-נטענת סופר-פופולרית ומתבקשת בקטגוריה.
4 צפייה בגלריה
ג'נסיס G70
ג'נסיס G70
(צילום: ניר בן זקן)
סיכום: ה-G70 היא מכונית מסקרנת ותוספת מעניינת לקטגוריה שנאנקת תחת ההתפתחויות המהירות (חשמל, למה לסבך) בתעשיית הרכב. והיא מחזיקה קלף יתרון מרשים על מתחרותיה - יכולת דינמית משובחת. אם אתם (מהבודדים) שהתנהגות כביש משובחת והנאה מנהיגה מכתיבים להם את המכונית הבאה שירכשו, היא אופציה כמעט יחידה בסגמנט, עדיפה אפילו על תוצרת בוואריה. בנוסף, היא נראית טוב ויש לה רשימת אבזור נוחות-בטיחות מרשימה.
אבל חסרונותיה גדולים מדי. סביבת הנהג והנוסעים מיושנת יחסית ולא איכותית דיה אפילו בהשוואה לדגמים אחרים של המותג, שלא להזכיר את מתחרותיה. היא אינה נוחה במיוחד לנסיעה, צפופה מדי מאחור ולא מציעה יחידת הנעה היברידית-נטענת חשובה. אם תג המחיר שלה היה אטרקטיבי יותר, יתכן שהציון שהענקנו לה היה גבוה מ"כמעט-טוב". עם המחיר הנוכחי, זה המקסימום אליו היא יכולה להגיע.
4 צפייה בגלריה
ג'נסיס G70
ג'נסיס G70
ג'נסיס G70
(צילום: ניר בן זקן)
איך נראית: מרשימה ומיוחדת ומעוררת תשומת לב, עם החרטום הדומיננטי של המותג, בצבע אפור מט וחישוקים שחורים. אבל תא הנוסעים מסגיר את גילה הוותיק, בעיקר עיצוב מיושן לקונסולה המרכזית וחומרים פחות איכותיים מדגמים עדכניים של ג'נסיס. הבחירה בריפוד אדום זועק (וחגורות בטיחות אדומות) היא עניין של טעם. לא לטעמנו.
יש מסך מגע גדול ("10.25) וקל יחסית לתפעול, וגם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) עם הקרנה ייחודית של פינות המרכב בהפעלת איתות, אבל ללא תצוגת נתונים משתנה כמקובל. תנוחת הנהיגה משובחת ומושב הנהג מצוין, עם תמיכה טובה למנעד רחב של גדלי נהג, כולל אפשרות שינוי תמיכה צדית והארכת מסעד כציוד תקני.
4 צפייה בגלריה
ג'נסיס G70
ג'נסיס G70
(צילום: ניר בן זקן)
אבל ה-G70 צנועת מידות. היא קצרה מסדרה 3 (ב-2.5 ס"מ לאורך, 1.5 ס"מ לבסיס הגלגלים) ומרחב המחיה ליושבים מאחור צנוע מדי. בכל מקרה, הוא יתאים רק לשניים עקב מושב אמצעי צר ויציק למי שמתנשא מעבר ל-1.70 מ'. יש מאחור שקע USB בודד ונפח תא המטען צנוע מאוד (330 ליטר).
רשימת אבזור הנוחות מרשימה, ללא החסכנות האופיינית למותגי יוקרה אירופאיים. היא כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חלון שמש, מערכת שמע משובחת ותאורת מטריקס לד. מערך הבטיחות מקיף, עם 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), שמירה על ערנות נהג והתרעה על שכחת ילדים.
איך נוסעת: ה-G70 משווקת כאן (בינתיים לפחות) רק עם מנוע בנזין מוגדש – 2.0 ליטר עם 252 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. הביצועים טובים גם בזינוק מהמקום (6.1 שניות ל-100 קמ"ש) ובתאוצות ביניים הודות לתגובות מהירות של תיבת ההילוכים, אבל על הצליל המזויף והמוגזם שמופק מהרמקולים אפשר וצריך לוותר. צריכת הדלק גבוהה - 8.4 ק"מ לליטר.
כבסיס משמשת פלטפורמה משותפת לקיה סטינגר המשובחת, עם מפרט עשיר ומבטיח: דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, בלמי ברמבו מלפנים, צמיגי מישלין דביקים וכיול מערכות פרי עבודתו של אלברט בירמן – לשעבר ראש חטיבת M בב.מ.וו.
4 צפייה בגלריה
ג'נסיס G70
ג'נסיס G70
(צילום: ניר בן זקן)
היכולת הדינמית אכן גבוהה והיא אחת המשובחות בקטגוריה, אם לא הטובה שבהן. עם הגה מהיר ומדויק ותגובות טובות לשינויי כיוון. אלא שבורר מצבי הנהיגה שמציע ארבע אפשרויות (חסכוני, נוחות, ספורט וספורט+, אחראיות על שינוי ניהול מנוע, תיבת הילוכים, קשיחות בולמי הזעזועים, תגבור היגוי ובקרת יציבות) לא מאפשר התאמה אישית, כזו שניתן למצוא אפילו ביונדאי i30N. הימנעות מכך מפריעה להתאים את הרכב לתנאים בעייתיים בארץ, למשל נהיגה ספורטיבית בכבישים שאינם סלולים היטב. חבל.
בנוסף, נוחות הנסיעה סבירה בלבד ואינה עומדת ברף הגבוה יחסית שמעמידות הטובות שבמתחרות. הג'נסיס נוקשה יחסית במהירות נמוכה על אספלט עירוני, אינה מרוסנת מספיק בנסיעה בינעירונית על אספלט שאינו כביש 6, אלא אם בחרתם במצב ספורט שלא תמיד מתאים לסיטואציה. בכך מפגינה ה-G70 אופי נסיעה חד-ממדי שאינו הולם את קהל היעד.
  • מנוע: 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו-בנזין
  • הספק: 252 כ"ס ב-6,200 סל"ד
  • מומנט: 36 קג"מ ב-1,650 סל"ד
  • תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית
  • אורך: 468.5 ס"מ
  • רוחב: 185 ס"מ
  • גובה: 140 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 283.5 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,605 ק"ג
  • נפח תא מטען: 330 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.1 שניות, 240 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 11.3 ק"מ לליטר, 201 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 10
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 339 אלף שקל (298 אלף שקל)