בקצרה:
  • ה-G70 תנסה להיות תשובה קוריאנית למותג הגרמני
  • תשווק בשתי גרסאות אבזור
  • המחיר מתחיל ב-298 אלף שקל
תשובה קוריאנית: ה-G70 היא התשובה של חטיבת היוקרה הקוריאנית לב.מ.וו סדרה 3 על בסיס פלטפורמה משותפת לקיה סטינגר, והיא נוחתת כאן אחרי מתיחת פנים שעברה לאחרונה עם שינויים קלים במראה החיצוני ובתא הנוסעים. בהשוואה למתחרה הגרמנית היא קצרה ב-2.5 ס"מ (471 ס"מ), נמוכה ב-3.5 ס"מ (140 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-1.5 ס"מ (283.5 ס"מ) אבל היא רחבה ממנה ב-2.5 ס"מ (185 ס"מ). נפח תא המטען צנוע (330 ליטר, 150 ליטר פחות) מהמתחרה.
רק בנזין: בשלב ראשון, המנוע היחיד בהיצע יהיה בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (252 כ"ס), אך בעתיד יוצע גם V6 כפול מגדשים בנפח 3.3 ליטר עם 370 כ"ס. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ו-240 קמ"ש מרביים. לגרסה הבכירה (339 אלף שקל) נוספים גם דיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמי ברמבו ובולמי זעזועים אדפטיביים.
הרבה אבזור ובטיחות: ג'נסיס תשווק את ה-G70 ברמת אבזור עשירה ביחס למקובל, הכוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("10.25), מצלמות חניה היקפיות, מערכת שמע של Lexicon עם 15 רמקולים, ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, הגה מתכוון חשמלית עם מנופי משליטה ידנית בהילוכים מאחוריו, מפתח חכם, חלון שמש, חישוקי "18 ותאורת מטריקס לד.
היצע מערכות הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), הקרנת "שטח מת" באמצעות המצלמות ההיקפיות על לוח המחוונים והתרעת עירנות נהג באמצעות ניטור המבט.
מה אנחנו חושבים: ראשית, שתג המחיר הנבחר על ידי היבואנית מפתיע, ולא לטובה. הבחירה לוותר על גרסאות צנועות יותר מבחינת אבזור, וכאלה הנושאות תג מחיר נמוך יותר, מציבה את ה-G70 על "מחיר כניסה" של כ-300 אלף שקלים. בהתחשב בכך שג'נסיס עדיין מצויה בתהליך חדירה לשוק, זה הרבה כסף. זה למשל 45 אלף שקלים יותר ממחיר הכניסה לעולם של ב.מ.וו סדרה 3 בסיסית - הגם שהיא חלשה ומשמעותית פחות מאובזרת.
זאת בשונה מה-G80 וה-GV80 ששיווקם החל זה מכבר ותומחרו במופגן נמוך ממתחרים ישירים מגרמניה. הבחירה למצב את ה-G70 דווקא גבוה יותר, ולהתחיל עם גרסאות סופר מאובזרות, עשויה להפריע. לא רק מול היריבה הגרמנית אלא גם מתחרות ותיקות כמו לקסוס IS או אפילו אלפא ג'ולייה.