בקצרה:
  • קן בלוק החליט כי מכונית המירוץ הבאה שלו תהיה חשמלית
  • 10 מיליון דולר מאוחר יותר, אודי העניקה לו אב טיפוס
  • לא פחות מ-100 צמיגים חוסלו במהלך צילומי האקשן
כוכב רשת: קן בלוק הוא מנהגי המירוץ המפורסמים בעולם, אבל לא בזכות הישגים יוצאי דופן בתחרויות או אף ניצחון משמעותי באירוע כלשהו. פרסומו מגיע הודות לסרטוני הרשת שהוא מייצר בשיתוף חברות רכב ומממנים אחרים מתעשיות הספורט ועוד. סרטונים שצולמו במקומות שונים בעולם וזכו עד כה ליותר ממיליארד צפיות.
וכעת מגיע סרטון נהיגה נוסף אותו הוא מכנה Electrikhana ונחשו מה, הכוכבת היא מכונית חשמלית. אתר האירוע הנבחר הפעם זו עיר ההימורים לאס ווגאס שבמדינת נבאדה, ארה"ב. אגב, בהפקה ציינו כי במהלך הצילומים חוסלו לא פחות מ-100 צמיגים, פי שניים ויותר מסרטונים דומים בעבר.
מראה קלאסי, הנעה חשמלית: בלוק החל את דרכו עם סובארו ובהמשך עבר לפורד ולאחרונה חבר לאודי, הנמצאת בתהליך שינוי תדמית שנועד לנער ממנה את השמרנות האפרורית שדבקה בה בשנים האחרונות, וכמובן במטרה לקדם את מערכת ההנעה החשמלית שלה בשוק האמריקאי.
לטובת הסרטון בנתה היצרנית הגרמנית אב-טיפוס המכונה S1 Hoonitron, בעלות המוערכת בין 10 ל-12 מיליון דולר, ובעיצוב בהשראת הקוואטרו S1 שניצחה ב-1987 במירוץ פייקס פיק האמריקאי, עם וולטר רוהל האגדי מאחורי ההגה.
היצרנית לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים, פרט לכך שמערכת ההנעה כוללת צמד מנועים חשמליים (מלפנים ומאחור) ממכונית המירוץ בסבב הפורמולה E, בעוד שהסוללה מורכבת מארבע יחידות מצבר שתרם ה-Q7 PHEV. "למרות שאני אוהב את הסאונד של מנוע בנזין מוגדש או את הבריטון של V8 בריא, מערכת ההנעה החשמלית מאפשרת לנו לבצע פעלולי נהיגה חדשים לגמרי שטרם נראו. למשל זינוק מהמקום בסחרור של ארבעת הגלגלים, או סבסוב 360 מעלות במהירות גבוהה בכוחות G שטרם חוויתי עד כה. מבחינתי מדובר בחווית נהיגה חדשה לגמרי" אמר בלוק.
מה אנחנו חושבים: אודי מטפלת היטב בתדמית האפרורית שדבקה בה בשנים האחרונות. החל בכניסה מחודשת או חדשה למרוצים כמו 24 השעות של לה מאן או הדקאר, ועד דגמי חטיבת הביצועים ששמים דגש על נהיגה מרגשת. וכעת עם קן בלוק כפרזנטור, שללא ספק ידאג לחשיפה אדירה. צריך רק לקוות שאודי יחליטו להפוך את אב הטיפוס ל-S1 קוואטרו חשמלית לגרסת ייצור שתשווק גם לציבור הרחב. הביצועים שהיא מציגה תחת ידיו של הנהג הווירטואוזי ללא ספק יעשו הרבה חשק, גם לטהרנים שנשבעו אמונים לבנזין.