בקצרה:
  • חסל סדר פיצוצים - הבאה של קן בלוק תהיה חשמלית
  • על הבסיס e-tron GT RS, עיצוב בהשראת קוואטרו מיתולוגית
  • חשבתם שאין סיכוי שתגיע לייצור סדרתי? תחשבו שנית
החוליגן עובר לאודי: קן בלוק הוא אחד מנהגי המירוץ המפורסמים בעולם ולא בזכות הישגים בתחרויות או אפילו ניצחון בעל משמעות במירוץ כלשהו. עיקר פרסומו מגיע הודות לסדרת סרטוני ג'ימקנה שצולמו במקומות שונים בעולם וזכו - כל אחד - לעשרות מיליוני צפיות ביוטיוב. בלוק שהחל את דרכו עם סובארו ועבר בהמשך לפורד, חתם לאחרונה באודי, כחלק משינוי תדמית שהיצרנית הגרמנית מבצעת לאחרונה במטרה להתנער מהשמרנות האפרורית שאפיינה אותה.
כעת נחשפת המכונית שתשמש את קן בלוק בסרט הבא שיפיק, והיא תהיה עם הנעה חשמלית נקייה מזיהום. "השותפות עם אודי היא סופר-מיוחדת עבורי. הקוואטרו ששלטה מרוצי הראלי בשנות ה-80, כשהייתי נער מתבגר, הייתה זו שעוררה בי תשוקה להפוך לנהג ראלי", אמר בלוק.
הבסיס מודרני, העיצוב רטרו: אודי לא מפרסמת נתונים טכניים, פרט לכך שמערכת ההנעה תגיע מה-RS e-tron GT. מנוע קדמי מחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, אחורי שמחובר בעזרת תמסורת עם שני יחסי העברה לגלגלים האחוריים, הספק משולב של 646 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות. אבל מכונית המירוץ תהיה חזקה משמעותית, עם מחשב ניהול שונה למערכת ההנעה שיאפשר, כך בלוק, "להכניס אותה לסחרור של 360 מעלות במהירות של 150 קמ"ש".
על העיצוב חתום סשה היידה, העובד באודי מזה כעשור ואחראי בין היתר לעיצוב ה-Q8 והקונספט ל-A6 הבאה. את ההשראה מספקת הקוואטרו S1 שניצחה ב-1987 במירוץ פייקס פיק האמריקאי, עם וולטר רוהל האגדי מאחורי ההגה. המראה מבליט מסיט האוויר הענק מלפנים, ספוילר אחורי עצום ותא נהג צר עם בתי הגלגלים מורחבים. בגרסה המודרנית עשויים כל חלקי המרכב מקרבון, לטובת משקל עצמי נמוך וחוזק מבני גבוה. סביבת הנהג כוללת את כל האביזרים הנדרשים על פי תקן FIA למרוצים לרבות מושבים, חגורות כלוב בטיחות וכו'.
מה אנחנו חושבים: אודי מטפלת היטב בתדמית האפרורית שדבקה בה בשנים האחרונות. החל בכניסה מחודשת או חדשה למרוצים כמו 24 השעות של לה מאן או הדקאר, ועד דגמי חטיבת הביצועים ששמים דגש על נהיגה מרגשת כמו במקרה של ה-RS3, וכעת עם החתמה של קן בלוק כפרזנטור.
אין לנו ספק שה-S1 קוואטרו המודרנית תפליא בביצועים תחת ידיו של הנהג הווירטואוזי. אנחנו רק מקווים כי אודי תשקול אולי גם להציע את המכונית לציבור הרחב, והאמירה של בלוק שמדובר בדגם שהוא לא בייצור סדרתי "בינתיים", עשויה להיות רמז קל לכך. אנחנו לחלוטין בעד.