• יונדאי תציע את הטוסון החדש גם בגרסה היברידית נטענת
  • תערובת חשמל ובנזין תאפשר 265 כ"ס וכ-50 ק"מ נקיים מזיהום
  • שיווק באירופה יחל באביב 2021. שיווק מקומי נמצא בבחינה
חיזוק חשמלי: כשלושה חודשים לאחר שיונדאי הציגה טוסון חדש, חושפת היצרנית הקוריאנית פרטים ראשונים על גרסה היברידית נטענת, אשר תתמודד מול מתחרים כמו פיז'ו 3008 שכבר משווק כאן, טויוטה ראב4 שינחת כאן במחצית השניה של השנה, ופולקסווגן טיגואן שעוד לא ברור האם יגיע.
מנוע היברידי נטען מוכר מהדגמים הגדולים יותר של הקונצרן הקוריאני, קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה. מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (90 כ"ס) מקנים הספק משולב של 265 כ"ס, 35 כ"ס יותר מטוסון היברידי רגיל. המנוע מחובר לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.
יונדאי עוד לא מפרסמת את נתוני הביצועים, אבל מציינת כי המצברים בקיבולת 13.8 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-50 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת עליו: יונדאי מבטיחה כי התקנת הסוללה אינה פוגעת במרחב המחיה לנוסעים, ששופר בדגם החדש בהשוואה לטוסון היוצא. גם נפח תא המטען יהיה דומה עם 558 ליטר.
עוד מציינת היצרנית כי הטוסון ההיברידי נטען יוצע כאופציה עם בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ואמורים לפצות בכך על תוספת משקל של מאות ק"ג שמביאה עימה היחידה החשמלית.
עוד נציין כי מבחינת העיצוב החיצוני אין כמעט כל שינוי בהשוואה לדגם הרגיל, ולמרות שלא פורסמה תמונת תא הנוסעים יונדאי מבטיחה שהוא יהיה דומה לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע בגודל 12.3" כל אחד.
3 צפייה בגלריה
יונדאי טוסון
יונדאי טוסון
תא הנוסעים של יונדאי טוסון רגיל
מה אנחנו חושבים: דגמים היברידיים נטענים, היו בעבר פופולאריים בעיקר בקטגוריית היוקרה, הודות להטבת המיסוי שצומצמה משמעותית השנה. בנוסף לאחר התרוקנות הסוללה הם סובלים מצריכת דלק גבוהה אפילו משל גרסאות הבנזין הרגילות, כמו גם נחיתות מבחינת נוחות הנסיעה וחשוב עוד יותר היכולת הדינמית במצבי חירום.
באירופה הם מסייעים ליצרניות להפחית את ממוצע פליטת המזהמים ולהימנע מקנסות על כך, בעוד שאצלנו הם מתאימים למעט לקוחות, כאלה שבבעלותם חניה קבועה ויכולים להתקין בה עמדת טעינה ושהנסיעות השגרתיות שלהם (בית-עבודה) קצרות יחסית. לכן נראה שדווקא הגרסה ההיברידית הרגילה של הטוסון, תהיה נכונה ומתאימה יותר למרבית הלקוחות.