בקצרה:
  • יונדאי הפופולרית מוסיפה לעצמה חטיבת יוקרה גם בארץ
  • שני דגמים בינתיים, שישה עד סוף השנה, כולל חשמלי
  • 300 יחידות עד סוף 2021, 3,000 בשנה תוך שנים ספורות
הסאלון: ה-G80 היא מכונית הסאלון של ג'נסיס, והתחרות שלה על נתח שוק ראוי, לא תהיה פשוטה. בוודאי לא מול מתחרות מוכרות כמו אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. מה שצפוי לעמוד לזכותה הוא תג מחיר (385 אלף שקל), נמוך ב-80 עד 120 אלף שקל מהמתחרות, כמו גם חבילת שירות-אחריות רחבה במיוחד (ראו בהמשך). היא ארוכה מהמוזכרות ב-3 עד 6 ס"מ (499.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים (301 ס"מ) ארוך ב-3.5 עד 8.5 ס"מ. נפח תא המטען לעומת זאת צנוע יותר ועומד על 424 ליטר.
בדומה לאודי, ובשונה מב.מ.וו ומרצדס המשווקות את סדרה 5 ו-E קלאס רק עם יחידות היברידיות נטענות, ל-G80 מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר עם 304 כ"ס. ההנעה אחורית דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6 שניות, זהה ל-A6 כפולת הנעה (265 כ"ס). המהירות המרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש.
פנאי לשבעה: ה-GV80 הוא גרסת פנאי לאותו רכב עם מקום לשבעה נוסעים ותחרות לא פשוטה יותר - אודי Q7 ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE. גם כאן, תג המחיר (499 אלף שקל) צפוי להוות שיקול שכן הוא נמוך ב-115 עד 135 אלף שקלים מהמתחרים הישירים. מבחינת מידות הוא קרוב יותר לב.מ.וו ומרצדס מהם הוא ארוך ב-2 ס"מ (494.5 ס"מ), אבל בסיס הגלגלים שלו (295.5 ס"מ) קצר מהם ב-2 ס"מ ו-4 ס"מ בהתאמה. האודי ארוך ממנו ב-12 ס"מ, עם בסיס גלגלים גדול ב-4 ס"מ. תא המטען מכיל 727 ליטר בקיפול השורה השלישית, דומה ל-Q7, כ-100 ו-180 ליטר יותר מ-GLE וה-X5 בהתאמה.
הוא יוצע רק עם מנוע טורבו-דיזל בעל שישה צילינדרים עם 278 כ"ס, ומחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.8 שניות, עשירית שניה מהיר יותר מהמרצדס, איטי ב-0.7 שניות מהאחרים. בשונה מהם, ה-GV80 לא מציע אפשרות למיתלי אוויר ומסתפק בקפיצי פלדה רגילים.
5 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80
(צילום: ניר בן זקן)
אבזור עשיר, מערך בטיחות מתקדם: בשונה מהמקובל בדגמי יוקרה מקומיים, רשימת האבזור של גרסאות הבסיס בשני הדגמים עשירה וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ענק ("14.5), ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (כולל עיסוי וחימום) ולהגה (עם מנופי שליטה ידנית בהילוכים) , בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "18 ב-G80, ו-"20 ב-GV80. ה-G80 מצוידת גם בווילונות הצללה לחלונות האחוריים.
בגרסאות הבכירות והיקרות יותר - עוד 54 אלף שקלים ב-G, עוד 70 אלף שקלים ב-GV - יש גם תצוגת נתונים עלית, אוורור למושבים הקדמיים, חימום להגה, מערכת שמע של Lexicon (עם 18 רמקולים), תאורת מטריקס לד ובולמי זעזועים אדפטיביים המתאימים את הקשיחות לדרך לפנים. ל-G80 גם סגירת דלתות רכה בעוד ל-GV80 קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית.
כל הגרסאות מצוידות באופן תקני במערכות הבטיחות המתקדמות, הכוללת מלבד מערכות מוכרות (בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית) גם התרעת שטחים מתים המקרינה את תמונת המצלמה הצדית על לוח המחוונים, יכולת מניעת כניסה לנתיב לא פנוי והתרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
עוד ברשימה: 10 כריות אוויר כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע להפחתת פגיעה במקרה של תאונה צדית, מערכת התרעת הסטת מבט מהכביש, והתרעה על שכחת ילדים מאחור.
5 צפייה בגלריה
אולם תצוגה ג'נסיס
אולם תצוגה ג'נסיס
אולם תצוגה ג'נסיס
(צילום: נופר בוגנים)
שירות ייחודי ופנים לעתיד: בג'נסיס אומרים היום כי מלבד סוללת דגמים תחרותיים כעת, והרחבה מהירה ומשמעותית בעתיד, לרבות תוספת - בעוד כחודשיים מהיום - של שני דגמים נוספים. ה-G70 שעברה לאחרונה מתיחת פנים ותיאלץ להתמודד מול אודי A4 וב.מ.וו סדרה 3 אך בעיקר ה-GV70 שיוצב מול Q5 וב.מ.וו X3 ואשר לדברי בכירי המותג בארץ, צפוי לנער את הקטגוריה עם יחס חסר תקדים של עלות-תועלת. עד סוף השנה ירחיב המותג את ההיצע גם עם ספינת הדגל G90 ורכב חשמלי ראשון וכה נדרש.
ביבואנית מזכירים גם כי יחד עם השקת מותג כל-חדש, הם מבטיחים לקבוע סטנדרט שירות יוצא דופן הכולל בין היתר טיפולים תקופתיים - עד שישה מהם - במשך כל שלוש שנות האחריות שמוענקת לכלי הרכב, ללא כל תשלום. לצד זאת ובדומה למספר מתחרים, גם בג'נסיס יאספו את רכב הלקוח לטיפול ויחזירו אותו לכל מקום בו יבחר, ובזמן הטיפול יספקו רכב חליפי. לכל לקוח, כך מבטיחים בכלמוביל היבואנית, יוצמד "מנהל שירות אישי" שיהיה זמין באופן רציף, לרבות סיוע בפתרון בעיות, קשרים עם מרכז השירות ועוד.