• אודי מתחילה לשווק בישראל A3 חדשה. מעשית היא נראית יותר כמו מתיחת פנים
  • בתחילה תשווק רק גרסת ספורטבק עם חמש דלתות ומנוע 1.5 ליטר (150 כ"ס) ומערכת היברידית קלה
  • גרסת סדאן תנחת אצלנו בסוף השנה
מתחרות ישירות: ב.מ.וו סדרה 1, מרצדס A קלאס
מחירים: החל מ-198 אלף שקלים, 214 אלף שקלים לרמת גימור S-line
מה אנחנו חושבים: עזבו רגע את המכונית בצד ושימו לב למחיר. בעוד שבאירופה עולה אודי A3 החדשה (כמו מתחרותיה הישירות מגרמניה) רק מעט יותר ממשפחתיות קומפקטיות אירופאיות מצליחות כמו כמו פורד פוקס, פיז'ו 308 ופולקסווגן גולף, אצלנו היא יקרה מהן ב-35% בערך. דרך מלאכותית להמנע מפגיעה בנתח השוק של פולקסווגן גולף? לא בלתי אפשרי שכך הדבר. ועכשיו בחזרה לרכב. ה-A3 שהחלה לפגר בשנים האחרונות - לפחות תדמיתית - אחרי סמלי סטטוס מוטורי בכירים, עשויה לחזור לשם כעת בזכות מראה רענן וסביבת נהג משודרגת. כמה היא טובה? נדע רק אחרי שננהג בה.
מחדשים את מכונת הכסף: אודי A3 הוא אחד הדגמים המצליחים בתולדות מותג היוקרה הוותיק. לא רק בגלל נפח מכירות מרשים וריווחיות שנגזרת ממנו, או העובדה שמדובר באחת הפלטפורמות הכי "עסוקות" בהיסטוריה של תעשיית הרכב עם דגמים בכל אחד משאר מותגי הרכב הפרטי של הקונצרן הענק (פולקסווגן, סיאט, סקודה). זו בעיקר העובדה שעם השקתה, לראשונה הציגה אודי מכונית שמתחרותיה הגדולות ביותר - ב.מ.וו ומרצדס - נאלצו לחקות ולא להיפך. וזה חשוב במיוחד, שכן לפחות בעבר היוו דגמים אלה "שער כניסה" לעולם היוקרה, ושודרגו עם השנים (והתפתחות המשפחה) לגדולים וריווחיים עוד יותר, מאותו מותג.
אודי מגזימים, זו לא למבורגיני: הדור החדש נראה טוב. אגרסיבי ודומיננטי מבעבר. מוצלח, אבל אנשי ה-PR של המותג הלכו צעד אחד רחוק מדי והסבירו ששאבו השראה מלמבורגיני קונטאש ההיסטורית. אם הצלחתם לראות את הדמיון לאקזוטיקה האיטלקית שמיועדת כיום בעיקר לאספנים ופלייבוי'ז בני 75 וצפונה במיאמי, ספרו לנו על זה. בסופו של יום, התוצאה היא סוג של מתיחת עפעפיים, הרמת סנטר וקצת עבודת אף עם נגיעות של בוטוקס ל-A3 היוצאת.
מה עוד? סביבת הנהג עברה שדרוג עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("10.1) במקום צג המידע הקטן והנשלף שנשלט בעזרת חוגה ארכאית. תוכלו לחבר לו את הסלולארי שלכם בלי בעיה ויש שקעי הטענה. אבל מחיר הכניסה של ה-A3 זינק ב-36 אלף שקלים ולמרות זאת, מצלמה בטיחותית ונוחה לנסיעה לאחור היא רק אופציה בתשלום. רוצים בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט אדפטיבית בטיחותית? עד עכשיו היו ציוד סטנדרטי, מעכשיו תתבקשו לשלם, והרבה.
חדשה או מתיחת פנים, המנוע והגיר עברו בירושה היישר מהדגם היוצא. לא משהו מסעיר במיוחד, טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, הספק של 150 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. מערכת היברידית קלה (48V) אמורה לחסוך ארבעה ליטר בנזין לכל 1,000 ק"מ. בערך מיכל דלק בשנה בהתחשב בקילומטראז' ממוצע. תוספת של 50 ק"ג למשקל פוגמת בביצועים, אך לא באופן קריטי. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 8.4 שניות (0.2 שניות יותר), המהירות המרבית זהה: 224 קמ"ש.