אודי חושפת A3 חדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית המתחרה בב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס. מועד הגעה מתוכנן: המחצית השניה של השנה.
בשונה מהדורות הקודמים שהוצעו (גם) במרכב האצ'בק בעל שלוש דלתות, ה-A3 תוצע מעתה רק במרכב ספורטבק בעל חמש דלתות, ומאוחר יותר במהלך השנה תצטרף גם גרסת סדאן עם ארבע דלתות ותא מטען נפרד. בשני המקרים מדובר במרכב בעל מראה אגרסיבי מבעבר. החל בחרטום עם יחידות תאורה גדולות וצרות יותר, דרך סבכה מודגשת ופתחי אוורור (מדומים) בקצה הפגוש ועד בתי גלגלים מנופחים עם חישוקים שונים.
גם סביבת הנהג עברה שינו ניכר, וממשיכה כעת את הקווים הדינמיים של המראה החיצוני, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע קבוע ("10.1) המחליף את הצג הנשלף אך נשלט כמו זה האחרון באמצעות חוגת MMI. ה-A3 ארוכה כעת בכ-3 ס"מ (434 ס"מ) רחבה ב-3.5 ס"מ (182 ס"מ) אך ממד הגובה (143 ס"מ) ובסיס הגלגלים (264 ס"מ) נותרו זהים לדגם המוחלף. גם נפח תא המטען זהה (380 ליטר) אך הוא ניתן כעת גם לפתיחה וסגירה באמצעות מתג חשמלי.
המנוע הרלוונטי לשוק המקומי יהיה בשלב ראשון טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), אליו תשודך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. בהמשך יצטרפו להיצע גם מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר כגרסת בסיס, יחידה היברידית-נטענת ו-S3 בעלת מאפיינים ספורטיביים עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין והנעה כפולה-קבועה.
ה-A3 חולקת פלטפורמה (MQB) עם הגולף העדכנית (דור 8) וכמותה מצוידת מאחור במתלה קורת מתח בגרסאות הבסיס, או רב-חיבורי החל מגרסת 1.5 ליטר. כאופציה יוצעו בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה או מיתלים בכיול נוקשה יותר המנמיכים את המרכב ב-1.5 ס"מ. אבזור הבטיחות כולל את המערכות המוכרות של פולקסווגן לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח אינו פנוי.
הכותב חבר מערכת iCar