• גם קיה מחשמלת - מבטיחה שבעה דגמים חדשים עד 2027 ורבע מסך המכירות ב-2029
  • דגם ראשון יוצג ב-2021 ובכל שנה לאחר מכן יוצג דגם ייעודי חדש במגוון קטגוריות
  • למרות הצפת דגמים מקומית, היבואנית לישראל מעדיפה משום מה להמתין
קיה חשמליתקיה חשמלית
מה בתוכנית: אסטרטגיית החשמול שהציגה קיה מכונה "Plan S" ומוצגת מספר שבועות לאחר שבעלת הבית יונדאי הציגה תוכנית דומה משלה, במסגרתה היא משיקה מותג חשמליות בשם איוניק - המוכר לנו כמובן מהמכונית המשפחתית הסופר-פופולארית אצלנו. קיה מפרסמת איור מאוד כללי של דגמיה העתידיים שחלקם לפחות נמצא עדיין על שולחן השרטוט, ואינה חושפת דבר על המראה, זאת בשונה מיונדאי שכבר הציגה מספר אבי טיפוס חשמליים.
כן ברור כי החשמליות של קיה יחלקו עם יונדאי פלטפורמה ייעודית שמפתח הקונצרן ועונה לכינוי E-GMP (ר"ת Electric Global Modular Platform, "פלטפורמה חשמלית גלובאלית-מודולארית"), כמו גם מכלולי הנעה שונים.
קיה חשמליתקיה חשמלית
התבססות על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית לא רק מקטינה עלויות אלא גם מעניקה חירות עיצובית גדולה למתכננים, ביצועים עדיפים ואפשרות לניצול מיטבי של תא הנוסעים. זאת בשונה משני הדגמים החשמליים אותם משווקת קיה כיום - סול EV ונירו EV - המהווים למעשה הסבה לדגם עם מנוע בעירה פנימית.
קיה סול EVקיה סול EV
קיה סול EV
כרבע מסך המכירות בעוד פחות מעשור: מאז הציגה קיה חשמלית ראשונה בשם ריי אי שם ב-2011, ירדו מפס הייצור של המותג הקוריאני יותר מ-100 אלף מכוניות חשמליות. והמספר הזה עומד לגדול משמעותית. דגם ראשון שיוצג כבר בשנה הבאה מכונה CV ושייך לקטגוריית הליבה של שוק הרכב האירופאי (משפחתיות-קומפקטיות, סגמנט C) אם כי עוד לא ברור האם יעטה על עצמו מרכב בסגנון משפחתי טהור כתשובה לפולקסווגן ID3, או משפחתי עם קריצה לפנאי דוגמת ה-ID4.
קיה נירו EVקיה נירו EV
קיה נירו EV
באופן טבעי, קיה מסבירה שהמעבר לייצור מכוניות חשמליות יגיע יחד עם שינויים במעטפת החברה, לרבות תהליכי מכירה חדשים, התאמת רשת השירות, מחזור הסוללות ועוד. בין היתר היא מצהירה כי תקים 2,400 עמדות טעינה באירופה ו-500 בארה"ב ובנוסף תשתף פעולה עם רשת IONITY הפורסת עמדות טעינה מהירה ברחבי אירופה, בעוד שבצפון אמריקה ובסין היא עדיין מחפשת אחר חברות שותפות.
מה אנחנו חושבים על זה: (גם) לקיה אין ברירה. החשמל כובש כל פינה בתעשיית הרכב והיא בדרך לשינוי הנדרש יחד עם החברה האם, יונדאי. אלא שמבחינה מקומית היא מדשדשת משום מה, ועדיין מהססת לבצע מהלכים שמתחרותיה הישירות נמצאות זה מכבר בעיצומם - כולל יונדאי עצמה. בעובדה שהנירו החשמלי - בו נהגנו כבר לפני כשנתיים - ינחת כאן רק ב-2021, נשאלת השאלה - "מה איתנו?". כרגע נראה שלא הרבה, תודה ששאלתם.