לצד ההשקה החשובה של הברונקו, רכב השטח החדש והמדובר של פורד, חשפה היצרנית מדטרויט גם את הברונקו ספורט, רכב פנאי שמבטיח להיות גם חובב שטח מדופלם. לישראל הוא צפוי להגיע ברבעון השני של 2021. את זה כדאי לדעת עליו:
מה הקשר בין ברונקו לברונקו ספורט: הם מגיעים מאותו בית ונושאים מטעמי שיווק שם זהה. מעבר לכך, פחות מכפי שהייתם מצפים. הברונקו הרגיל והסופר-קשוח מבוסס על מכלולים חסונים שמגיעים בכלל מטנדר עבודה מסוקס. הברונקו ספורט לעומת זאת מבוסס על רכב הפנאי הרך קוגה. אז נכון, מבחינת עיצוב נעשה ניסיון (מאוד מוצלח לדעתנו) לייצר "משפחתיות", אבל עיקר ייעודו של הספורט הוא על הכביש, עם נוחות גבוהה הרבה יותר לכל המשפחה בעזרת מכלולים מודרניים. פורד אומרת שביצעה בכל זאת מספר שינויים שיאפשרו לו לרדת לשטח ולצאת ממנו בשלום, בניגוד למקובל ברכבי פנאי. נחכה ונראה.
כמה הוא שונה מהקוגה: העיצוב, כמובן, אבל הוא גם קצר ממנו בלא פחות מ-23 ס"מ (438.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-4 ס"מ (267 ס"מ), עוד 10 ס"מ בגובה (178 ס"מ) ומרווח גחון של 19.8 ס"מ בגרסאות בסיס (14.6 ס"מ בקוגה) ועד 22.3 ס"מ בגרסאות בכירות שמצוידות בצמיגי שטח דו-שימושיים גדולים. זוויות הגישה והנטישה החשובות לשטח טובות יותר 30.4-21.7 בגרסאות הבסיס (23.6-19.1 מעלות בקוגה) או יותר מכך בגרסה הבכירה. יש בורר מצבי נהיגה עם ארבעה מצבים לכביש (רגיל, חסכון, ספורט ונוחות) ושלושה לשטח (חול, בוץ-חריצים וזחילת סלעים).
מתחרים ישירים: פורד תשווק את הברונקו ספורט בארה"ב במחיר שיתחיל ב-28 אלף דולר (כ-100 אלף שקלים) לגרסת הבסיס ויגיע ל-40 אלף דולר (כ-140 אלף שקלים) לגרסה בכירה סופר-מאובזרת. בהתאם, היא מסמנת את ג'יפ קומפאס (איך לא) כמתחרה הישיר, אבל תנסה לנגוס גם בנתח השוק של סובארו פורסטר הזוכה לפופולאריות גבוהה בצפון אמריקה. עם ניקח בכל זאת את הקומפאס בגרסת טרייל הוק הקשוחה יותר, הרי שמרווח הגחון וזוויות הגישה-נטישה כמעט זהים. כושר צליחת מעברי מים טוב יותר בפורד (60 לעומת 48 ס"מ בג'יפ). לטרייל הוק יש הילוך כוח אמיתי לשטח, פורד תאפשר הזמנת נעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית.
מנוע-גיר: טורבו-בנזין מוכר של פורד, שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (181 כ"ס) או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (245 כ"ס). תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. נראה כמה זמן יצליחו שם להחזיק מעמד בלי גרסת בסיס מוזלת עם הנעה קדמית בשביל הפוזה בלבד.
פטנטים ופתרונות חכמים: פורד השקיעו לא מעט בכך. החל בפותחן בקבוקים מוטבע במסגרת דלת תא המטען שעשויה פלסטיק קשיח ועמיד ללכלוך שניתן לשטיפה (כמו רצפת תא המטען וגב הספסל האחורי. יש תאי אחסון שימושיים מתחת לספסל האחורי ותאים גדולים בגב המושבים הקדמיים. על הגג אגב ניתן להתקין אוהל ייעודי והרשימה ארוכה.
מה חושב ערוץ הרכב: לפחות לפי המפרט וההבטחות, הברונקו ספורט אינו עוד רכב פנאי עם פוזה של שטח ובלי שום כיסוי לכך, אלא כזה שיציע בכל זאת יכולת לרדת מהכביש ומידה מסוימת של עמידה בהבטחה העיצובית. תג המחיר יהיה כמובן נמוך מברונקו השונה בתכלית והוא צפוי לפנות להרבה יותר רוכשים פוטנציאליים. האם בישראל יש מספיק מעוניינים במראה סופר-קרבי לרכב פנאי? נדע בעוד כשנה.