טויוטה חושפת פרטים נוספים על יאריס GR4, רפליקה לאלופת העולם בראלי (WRC) שנראית על הנייר כחלום הרטוב של כל חובב הגה. תוצג רשמית בתערוכת טוקיו הקרובה וכמו שאר דגמי הספורט של היצרנית, כנראה לא תגיע ארצה. מיוניון מוטורס נמסר כי היבואנית בוחנת "כל העת הזדמנויות להשקת דגמים חדשים ומתקדמים של היצרן, בשים לב לרלוונטיות לקהל הלקוחות בישראל".
תקציר הפרקים הקודמים: עד סוף שנות ה-90 נדרשו יצרניות רכב המשתתפות באליפות העולם בראלי (WRC) לייצר גרסאות "רגילות" המורשות לעלות על הכביש הציבורי. תקופת הזוהר הזו אחראית למספר מכוניות מלהיבות משנות ה-80 לרבות לנצ'יה דלתא S4, פיז'ו 205 T16, מטרו 6R4, פורד RS200 ורנו 5 טורבו, כמו גם בשנות ה-90: לנצ'יה דלתא אינטגרלה, פורד אסקורט קוזוורט, סובארו אימפרזה GT ו-STI ומיצובישי לאנסר איוו.
גם טויוטה, שהתמודדה באליפות באותן שנים, העלתה לכביש מכונית כפולת-הנעה מיוחדת, סליקה GT4. וזו גם הייתה למעשה מכונית הספורט האחרונה ששיווקה באירופה, לפני שהחליטה של שיתופי פעולה חוצי יצרניות וגבולות עם ה-GT86 (וסובארו BRZ) או סופרה (ב.מ.וו Z4). כיום, עם צניחה תלולה בתדמיתה של הסדרה, הן אינן נדרשות לכך. המטרה: להוזיל עלויות עבור היצרניות במטרה למשוך כמה שיותר מהן להשתתף באליפות הגוועת.
כך היאריס GR4 שפותחה בשיתוף טומי מאקינן רייסינג, קבוצת המרוצים של היצרנית ב-WRC הקרויה על שם המנהל ומי שזכה ארבע פעמים בתואר אלוף העולם בראלי. בשונה מהיאריס הרגילה, ה-GR4 מוצעת רק בתצורת שלוש דלתות כדי לשמור על נתון משקל נמוך ככל הניתן לצד קשיחות מבנית גבוהה יותר. בין היתר נעשה שימוש במכסה מנוע, דלתות צד ודלת תא מטען מאלומיניום וגג קרבון.
בחזית מוצבת יחידת שלושה צילינדרים חדשה (תצורה זהה לזו בה יעשו שימוש מכוניות WRC בשנה הבאה) בנפח 1.6 ליטר עם "יותר מ-250 כ"ס", הנתון הגבוה ביותר למנוע בתצורה זו. הוא ממוקם כ-2 ס"מ לאחור בהשוואה לדגם הרגיל, על מנת לשפר את חלוקת המשקל. יש גם תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה כפולה-קבועה, ייחודית בקרב מתחרות בממדים דומים כמו פורד פיאסטה ST או פולקסווגן פולו GTI בעלות הנעה קדמית. חלוקת הכוח משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, "רגיל" עם 40-60 לפנים-אחור, "ספורט" עם 70-30 לטובת הגלגלים האחוריים ו"מסלול" עם חלוקה שווה.
ההנעה הכפולה חייבה שימוש במתלה שונה מאחור - עצמות עצה כפולות לעומת קורת מתח ביאריס הרגילה, בעוד מלפנים נותרה תצורת מקפרסון. מפסק הסרנים הורחב משמעותית, הקפיצים הוקשחו וכך גם בולמי הזעזועים. הבלמים כוללים קאליפר ארבע בוכנות מלפנים ושניים מאחור. צמיגי דנלופ ספורט-מקס (225/40) על חישוקי "18 אחראים לאחיזה הראשונית באספלט. היאריס תוצע גם בגרסת "מסלול" הכוללת צמיגי מישלין פיילוט-ספורט 4S דביקים יותר על חישוקים קלים במיוחד ודיפרנציאלים מוגבלי החלקה מלפנים ומאחור.
מבחינה עיצובית נבדלת היאריס בסבכה קדמית גדולה יותר עם פתחי אוורור לקירור המנוע, בתי גלגלים מורחבים לטובת הגומי הנדיב, ספוילר בקצה דלת תא המטען, פגוש אחורי עם מסיט אוויר וצמד צינורות פליטה. בתא הנוסעים יש בלם יד מכאני (חשמלי ביאריס הרגילה), חוגת-בורר לבחירת מצבי נהיגה ואפשרות לתצוגת מצב גדישה וחלוקת הכוח לפנים-אחור בלוח המחוונים.