• גרסת הביצועים לאוקטביה נחתה בישראל ואלו תמונות ראשונות שלה
  • יחידת המנוע-גיר נותרה כשהייתה, הביצועים נפגעו קלות בגלל השמנה
  • המחיר צפוי להיות דומה לדגם היוצא: כ-220 אלף שקל
4 צפייה בגלריה
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
(צילום: בונדד)
מי פנוי במסלול: זהו דור רביעי בשושלת אוקטביה RS, גרסת ביצועים למשפחתית הצ'כית שמשלבת את כל יתרונות הגרסה הרגילה (מרחב מחייה, תא מטען עצום) עם מנוע בנזין 2.0 ליטר מוגדש שמוכר מגולף GTI. הנתונים היבשים זהים לאוקטביה RS היוצאת, עם 245 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית, ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. נתון הזינוק ל-100 קמ"ש התארך בעשירית שניה (6.7 שניות), בדרך למהירות מרבית זהה של 250 קמ"ש.
4 צפייה בגלריה
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
(צילום: בונדד)
מה עוד צריך לדעת עליה: המיתלים מוקשחים ומנמיכים את המרכב ב-1.5 ס"מ עם בולמי זעזועים אדפטיביים. הבלמים גדולים יותר (340 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור) והצמיגים הם ברידג'סטון פוטנזה דביקים.
השינויים העיצוביים בהשוואה לאוקטביה רגילה כוללים פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים וצמד מפלטים מאחור, מסיט אוויר קטן על קצה דלת תא המטען וחישוקי "19. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת, הגה שלוש צלעות בשרני, דיפוני אלקנטרה וקרבון, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) עם אפשרות לתצוגת נתוני "אקשן" ומסך מגע גדול מהגרסאות הרגילות ("10 לעומת "8.25). עוד ראוי להזכיר כי ה-RS תוצע כציוד תקני עם כרית אוויר בין הנהג לנוסע להקטנת הסיכוי לפגיעות ראש בתאונה צידית.
4 צפייה בגלריה
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
(צילום: בונדד)
מה אנחנו חושבים: אוקטביה RS היוצאת הייתה אחד מהדגמים שיותר חיבבנו בקטגוריה, בעיקר כי הוא הציע שילוב יוצא דופן של כל היתרונות השימושיים בגרסה הרגילה לצד ביצועים מרשימים והתנהגות כביש טובה. עד כמה הדגם החדש טוב מקודמו נדע רק לאחר שננהג בה, אבל מרושם ראשוני הציפיות שלנו ממנו גבוהות מאוד.