אודי חושפת תמונות ראשונות ל-A3 חדשה, עדיין עם מדבקות הסוואה כמקובל לפני חשיפה רשמית, המתוכננת במקרה זה לתערוכת ז'נבה הקרובה. המתחרות: ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס העדכניות, החל מסוף השנה הנוכחית.
זה צפוי להיות דור כול-חדש למשפחתית הקומפקטית הוותיקה עם מרכבי ספורטבק (חמש-דלתות) וסדאן (ארבע-דלתות), אך ללא גרסת שלוש דלתות וקבריולה כבעבר. התמונות ששחררה בינתיים אודי מציגות את גרסת הביצועים S3, אשר צפויה להשתלב בקטגוריה בה נוכחות כעת ב.מ.וו 135M ומרצדס A35 AMG.
השינויים הבולטים לעומת הדגם היוצא: יחידות תאורת לד צרות, סבכה מודגשת עם שלושה פתחים בחלקה העליון כהומאז' לקוואטרו המיתולוגית, פגושים אגרסייבים עם פתחי אוורור מדומים, רביעיית מפלטים וחישוקי "19.
למרות שעיצוב הפנים לא נחשף, הוא צפוי להפגין אחידות עם ה-Q3, לרבות לוח מחוונים דיגטאלי ומסך מגע קבוע בקונסולה המרכזית, במקום צג נשלף חשמלית המופעל על-ידי חוגת MMI בדגם היוצא. כבסיס תמשיך לשמש פלטפורמת MQB המשותפת לגולף העדכנית, עם מידות דומות ל-A3 היוצאת. הפוטנציאל להגדלת מרחב המחייה לנוסעים אם כך, נותר מוגבל.
יחידות ההנעה יהיו דומות לאלה בהן מצוידת האחות מוולסבורג, לרבות מנועי טורבו-בנזין בעלי שלושה צילינדרים בנפח ליטר וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, שניהם עם סיוע ממערכת היברידית קלה. בנוסף תשווק יחידה היברידית-נטענת על בסיס מנוע 1.4 ליטר עם טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-60 ק"מ.
בחרטום ה-S3 יוצב כבעבר מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מבית פולקסווגן (EA888), עם תפוקה משוערת של 310 כ"ס בדומה ל-S3 היוצאת. היא משודכת לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד בלבד, ללא אופציה לתיבה ידנית שהוצע בעבר. בנוסף תהיה הנעה כפולה-קבועה מבית האלדקס על בסיס מצמד רב-דיסקי עם תגובות מהירות מבעבר. בולמי זעזועים אדפטיביים יוצעו כציוד תקני.
לדברי אודי, החידוש המרכזי כאן הוא מחשב ניהול דינמי חדש המעבד מידע שנאסף ממערכת ההיגוי, האצה-בלימה, הנעה כפולה (כוללת הכוונת מומנט על-ידי בלימה), בקרת יציבות, בולמי זעזועים ובורר מצבי נהיגה. זאת במטרה להפוך את התנהגות לחדה, מדויקת, צפויה ובטוחה יותר.