חטיבת הביצועים AMG של מרצדס תפתח יחידת הנעה חזקה במיוחד עבור ספינת הדגל של החטיבה החשמלית החדשה, ה-EQS שהוצגה בגרסת אב-טיפוס לפני כחצי שנה בתערוכת פרנקפורט - כך מדווח אוטוקאר הבריטי.
ראוי להזכיר כי ה-EQS לא תהיה החשמלית הראשונה שמפותחת על-ידי AMG. בתערוכת פריז 2012 הציגה החטיבה SLS חשמלית, אם כי מדובר היה בייצור מוגבל של כ-100 יחידות בלבד. יחידת ההנעה שלה שילבה ארבעה מנועים חשמליים עם תפוקה של 740 כ"ס. סידור זה אפשר מלבד הנעה כפולה גם הכוונת מומנט מיטבית לפנים-אחור וימין שמאל. עם זאת, ולמרות המספםרים המרשימים, הביצועים אכזבו: "רק" 3.9 שניות ל-100 קמ"ש, בעיקר בגלל משקל עצמי של 2.1 טון, כחצי טון יותר מה-SLS הרגילה.
ה-EQS היא סיפור אחר, ותתפוס את מקומה כספינת דגל של מרצדס לצד ה-S הבאה, תוך שהיא דגם חמישי שאינו מזהם ביצרנית, אחרי EQC ו-EQV שכבר הוצגו, EQA ו-EQB שיוצגו בקרוב. גרסת ה-AMG שלה תבסס כמו בגרסה הרגילה על צמד מנועים חשמליים המעניקים הנעה כפולה, אך תייצר כ-600 כ"ס, יתרון של יותר מ-100 כ"ס על הגרסה הרגילה, שאמורים לאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בכ-3.5 שניות (כשניה פחות).
סידור המצברים ב-EQS החזקה מכולן צפוי להישאר דומה, עם קיבולת 100 קוט"ש וטווח נסיעה רשמי עצום של 700 ק"מ בין טעינות, ואפשרות טעינה סופר-מהירה (350KW) ל-80% (כ-550 ק"מ) בתוך כ-20 דקות בלבד. כמקובל ביצרנית, גרסת הביצועים תזכה לשינויים ויזואליים לעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים, כמו גם כיול שונה להגה, מיתלים קשיחים יותר ומערכת בלימה משודרגת.