תמונות ראשונות של ניסאן אקסטרייל חדש, דור רביעי בשושלת, דלפו לרשת שבועות ארוכים לפני השקתו הרשמית. לישראל הוא צפוי להגיע לקראת סוף2021 ויתמודד כאן עם מתחרים עדכניים כמו סקודה קודיאק ופיז'ו 5008.
האקסטרייל הוא רכב הפנאי הראשון שייצרה ניסאן בתחילת שנות ה-2000 במטרה להתמודד מול היצע מתחרים מצומצם באותה תקופה, כמו טויוטה ראב4, הונדה CR-V, מיצובישי אאוטלנדר וסובארו פורסטר. עם הצגת הקשקאי והג'וק הראשונים, הפך האקסטרייל בדור הנוכחי לגדול במשפחה רכב הפנאי מבית ניסאן, כשהוא מציע גם שורת מושבים שלישית עם מקום לשבעה נוסעים, סידור שצפוי להישמר גם בדגם החדש.
התמונות שפורסמו ברשת הן של הגרסה המשווקת בצפון אמריקה תחת השם "רוג", אך הגרסה שתשווק באירופה (ובישראל) תהיה כמעט-זהה עיצובית. השינויים יהיו בעיקר בהיצע יחידות ההנעה. השינוי המשמעותי הוא בתא הנוסעים שנראה בתמונות מודרני בהרבה, בין היתר בזכות לוח מחוונים דיגיטלי המאפשר תצוגה משתנה, מסך מגע גדול המוצב בחלקו העליון של הקונסולה ובורר הילוכים קטן. בגרסה המופיעה בתמונות יש גם ריפודי עור ודיפוני עץ המעניקים מראה יוקרתי מבעבר.
ניסאן לא פרסמה כל מידע רשמי אודות הדגם, אבל ניתן לשער שהוא יקבל את יחידות ההנעה המוכרות של הקונצרן, כמו-גם גרסה היברידית-נטענת מתבקשת. הוא יוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה הכוללת גם בורר עם חמישה מצבי נהיגה (חיסכון, רגיל, ספורט, שלג ושטח) המשנים את אופי הפעולה שלה.