בקצרה:
  • מיני בת 8 אך לא מתחלפת, כן מתעדכנת (שוב)
  • יש מסך מגע גדול, מערכות הבטיחות עשירות יותר
  • המחיר התייקר מעט בגרסאות הבנזין, החשמלית הוזלה
פעם שניה לדור השלישי: זו מתיחת פנים שניה לדור השלישי של מיני שהוצג אי שם ב-2013, ותוצע כבעבר במרכב שלוש דלתות (החל מ-162 אלף דקל), חמש דלתות (החל מ-172 אלף שקל) וקבריולה (החל מ-215 אלף שקל).
שינוי המראה המרכזי הוא בחרטום עם סבכה עדכנית, פגוש שונה עם פתחי אוורור במקום פנסי ערפל וחישוקים שונים. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול מבעבר כציוד תקני ("8.8 לעומת צג בגודל "6.5), ולוח מחוונים דיגיטלי ("5) במקום יחידה אנלוגית. לגרסת ONE הבסיסית יש כעת תאורת לד מלאה מלפנים, בקרת שיוט (רגילה) וחיישני חניה מאחור, אבל עדיין ללא מצלמת נסיעה לאחור שמוצעת רק בקופר.
השינוי החשוב ביותר הוא תוספת של מערכת להתרעת מפני סטייה מנתיב, שתאפשר לוותר על התקנה מקומית של מערכת כזו. עם זאת יש לציין כי מדובר במערכת התרעה בלבד, ללא התערבות אקטיבית כמקובל כיום. בקרת שיוט אדפטיבית כוללת כעת גם אפשרות לזחילת פקקים, אך היא אינה ציוד תקני ומוצעת רק בקופר S.
המנועים ללא שינוי: בחרטום ה-ONE (המוצעת בגרסאות 3 ו-5 דלתות) מוצב מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 102 כ"ס, או 136 כ"ס בקופר. לקופר S מנוע 2.0 ליטר עם 178 כ"ס, 14 כ"ס פחות מבעבר. כל המנועים ישווקו בישראל עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, או ידנית בעלת שישה הילוכים כאופציה בהזמנה מיוחדת. הגרסה החזקה ביותר תמשיך להיות ה-JCW שתוצע רק במרכב שלוש דלתות ובקבריולה, עם 231 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
גם הקופר SE החשמלית עברה מתיחת פנים, גם אצלה ללא שינוי ביחידת ההנעה הכוללת מנוע חשמלי המפיק 184 כ"ס וטווח נסיעה רשמי של 228 ק"מ. היא תוצע גם בגרסת בסיס המוותרת על חלון שמש, ריפודי עור, מפתח חכם, בקרת שיוט אדפטיבית ומצוידת בחישוקים קלים קטנים יותר ("16 לעומת "17) במחיר 200 אלף שקלים, נמוך ב-39 אלף שקל מהגרסה הבכירה ששווקה עד כה.
מה אנחנו חושבים: מיני כיום היא אחת המכונית הוותיקות באולם התצוגה ועל פי המקובל בתעשייה, דגם חדש מהייסוד כבר אמור היה לנחות כאן. מתיחת הפנים אמורה לאפשר לה עוד זמן קצר של חסד, אלא שלדעתנו זו לא מספיק, בוודאי לא בכל הקשור למערכות הבטיחות. נכון שלפיאט נדרשו 13 שנים כדי לעדכן את ה-500, אבל ממיני הנמצאת בשליטת ב.מ.וו ציפינו ליותר עירנות, ולא סחיטת הלימון עד ייבושו. אגב, מיני חשמלית ב-200 אלף שקל תהיה יקרה מטסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 5. וזו בעיה.