בקצרה:
  • דגם חשמלי שלישי של אודי יבוסס על פולקסווגן ID4
  • הגרסה הבכירה: הנעה כפולה, 300 כ"ס ו-500 ק"מ טווח
  • יגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה
חשמלית שלישית: ה-Q4 יהיה דגם חשמלי שלישי של אודי, הצפוי להתמודד מול וולוו XC40 ומרצדס EQA. אלא שבשונה מחשמליות מתחרות על בסיס מכוניות בעלות מנוע רגיל, ה-Q4 יבוסס על פלטפורמת MEB ייעודית לדגמים חשמליים בקונצרן פולקסווגן, המשותפת גם ל-ID3 ו-ID4, סקודה אניאק וסיאט אל-בורן.
היצרנית עוד לא חושפת פרטים על יחידות ההנעה שתציע, אבל אלו צפויים להיות דומים למוצעים בשאר הדגמים העושים שימוש בפלטפורמה, עם אפשרות בחירה בין שני נפחי מצברים (52 או 77 קוט"ש) עם מנוע אחורי או שני מנועים והנעה כפולה, בטווח-הספק שינוע בין 204 ל-300 כ"ס. טווח הנסיעה יעמוד על כ-500 ק"מ עם המצברים הגדולים ותהיה אפשרות לטעינה מהירה (125DC), עד 80% בתוך חצי שעה.
פנאי ושימושי: בהשוואה ל-Q3 הוא ארוך ב-10.5 ס"מ (459 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-8 ס"מ (276 ס"מ), רחב ב-1.5 ס"מ (186.5 ס"מ) וגובה דומה (161.5 ס"מ). היצרנית מבטיחה שמרחב המחיה לנוסעים יהיה דומה ל-Q5, הארוך ממנו ב-9 ס"מ עם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ, הודות לתכנון המתקדם והחירות העיצובית שמעניקה יחידה חשמלית. נפח תא המטען (520 ליטר) זהה ל-Q5.
אודי גם מציינת שהספסל האחורי גבוה ב-7 ס"מ מהמושבים הקדמיים, מאפשר בכך תחושת מרחב ליושבים שם מבלי להקריב את מרווח הראש.
במציאות רבודה: למרות מדבקות הסוואה ניתן להבחין כי גרסת הייצור הסדרתי של ה-Q4 משלבת אלמנטים מוכרים כמו יחידות התאורה, בעוד הסבכה הקדמית אטומה כמקובל בכלי רכב חשמליים. בהמשך תצטרף להיצע גם גרסת ספורטבק שהוצגה כקונספט לפני שמונה חודשים, עם מראה דרמטי יותר.
סביבת הנהג מוכרת מדגמי אודי אחרים, עם צורות גיאומטריות חדות, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע בקונסולה המרכזית ("10.1 בגרסאות הבסיס, "11.1 בגרסאות בכירות), אבל עם הגה בעל ארבע צלעות ייחודי. בנוסף, אודי תציע תצוגת נתונים עלית במציאות רבודה הכוללת חיצי הכוונה ממערכת הניווט וסמני הכוונה למערכות הסיוע לנהיגה (תיקון סטייה מנתיב או בקרת השיוט האדפטיבית) ביחס לתוואי הדרך ולמכוניות האחרות.
אודי גם מציינת כי חומרי הריפוד והדיפון בתא עשויים בחלקם מחומרים ממוחזרים לרבות בקבוקי פלסטיק, 26 מהם משמשים ליצירת הריפוד של כל מושב ברכב.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי השלישי של אודי עושה הרבה רושם, בעיקר בהשוואה למתחרים בקטגוריית היוקרה, הודות לבסיס ייעודי ליחידה חשמלית. זו מעניקה לו יתרונות מבחינת מרחב מחיה, ביצועים ויכולות נסיעה.
אבל לטעמנו לפחות, האתגר של ה-Q4 יהיה מבית, שכן פולקסווגן, סקודה וסיאט יציעו דגמים דומים מבחינת יכולות ההנעה החשמלית, ומולם אודי עשויה לגלות שהפעם יהיה יותר קשה לשכנע את הלקוח לשלם הפרמיה על הסמל בלבד.