בקצרה:
  • מציגה גרסת בסיס ל-iX החשמלי. הביצועים והטווח צנועים
  • המחיר דומה לגרסאות X5, יגיעו לארץ בעוד שנה
  • ה-i4 העתידית נחשפת לראשונה בגרסת ייצור
כמו X5, רק חשמלי: ה-iX של ב.מ.וו נחשף כבר לפני ארבעה חודשים כאלטרנטיבה חשמלית צפויה ל-X5. כעת מורחב ההיצע עם גרסת הבסיס xDrive40. בהשוואה ל-50 היא משתמשת בצמד מנועים חשמליים בהספק של 300 כ"ס בלבד, או 200 כ"ס פחות. קיבולת המצברים עומדת על כ-70 קוט"ש (לעומת 100 בבכירה) והטווח על 400 ק"מ, 200 ק"מ פחות.
טעינה מהירה תתאפשר בשתי הגרסאות (200DC בבכירה, 150DC בבסיסית) עם מילוי מצברים מ-10% ל-80% בתוך 40 דקות. חיבור של 10 דקות בעמדה מהירה יעניק 120 ק"מ ב-xDrive50, לעומת 90 ק"מ ב-xDrive40. לשתי הגרסאות יוצמד תג מחיר דומה לדגמים מקבילים בהספק של רכב פנאי עם מנועי בנזין ודיזל.
השאר ללא שינוי: העיצוב החיצוני זהה ל-50 לרבות סבכה עצומה מלפנים ומידות חיצוניות דומות ל-X5, בעוד מרחב המחיה יהיה דומה ל-X7. גם בתא הנוסעים אין שינוי, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("14.9) הנשלט גם מחוגת iDrive, כמו-גם הגה בעיצוב שתי צלעות ודיפונים מחומרים ממוחזרים.
עוד טיזר: בנוסף חשפה היצרנית תמונות ראשונות של גרסת ייצור ל-i4, מי שאמורה להיות התשובה של מינכן לטסלה מודל 3. העיצוב פחות מרשים מהקונספט שהוצג לפני כשנה, עם חרטום ואחוריים דומה לסדרה 4 קופה, אבל תוספת שתי דלתות צד שימושיות. יש חישוקים ייחודיים וכמובן נגיעות צבע כחול המסמל את הדגמים הנקיים מזיהום של היצרנית.
על ההנעה מופקד מנוע חשמלי שמפיק 530 כ"ס. אלה עוברים לגלגלים האחוריים ומזניקים את המכונית הכבדה ל-100 קמ"ש בכ-4 שניות, מהיר יותר מ-M3 רגילה. מצברי 80 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של 600 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה (150DC) עד ל-80% ב-35 דקות, או 100 ק"מ בשש דקות בלבד.
ב.מ.וו מציינת כי תשלב במכונית החדשה מיתלים בגיאומטריה ייחודית עם בולמי זעזועים מיוחדים. צפו למפסק סרנים רחב, בסיס גלגלים ארוך יחסית ומרכז כובד נמוך. בנוסף מדגישה היצרנית כי מערכות ההגה והבלמים כוילו בהקפדה כך שיעניקו תחושה טבעית ככל הניתן, בשונה מכמעט כל רכב חשמלי.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו הייתה חלוצה מבין שלושת יצרניות היוקרה הגרמניות עם מכונית חשמלית נקייה מזיהום (אך לא ממש מצליחה), אבל גרירת רגליים מפתיעה מעמידה אותה כרגע בנחיתות לעומת אודי ומרצדס ואפילו וולוו עם פולסטר 2. כך למשל, ה-iX אומנם מרשים בגרסה הבכירה מבחינת טווח נסיעה, אבל בגרסת הבסיס שהוצגה כעת הוא מיישר קו עם אודי e-טרון ומרצדס EQC שהוצגו לפני זמן רב.
נראה כי ב.מ.וו שנחשבה במשך שנים חלוצה בתעשיה המוטורית, מצויה בתקופת התארגנות מחדש שמתבטאת מחד באימוץ שפה עיצובית שנויה במחלוקת, מאידך בדגמים חשמליים שאינם מצליחים לקבוע עובדות חדשות בשטח. הוסיפו לכך תחרות חדשה ומתרחבת במהירות בתחום החשמלי-לוהט של עולם הרכב, ותקבלו צרות בצרורות.