בקצרה:
  • טויוטה מחליפה את הלנד קרוזר 200, מעתה יכונה 300
  • בלי מנועי V8 כמו פעם, כן עם V6 בנזין ודיזל
  • כנראה ללא תקינה אירופאית, ולכן לא ישווק כאן
ספינת המדבר: טויוטה לנד קרוזר הוא מרכבי השטח האחרונים שעוד משווקים כאן ושומר על פופולריות יוצאת דופן. אצלנו זהו דגם יחיד המכונה 150, בעולם זו משפחה רחבה הכוללת את סדרה 70 הקשוח ששווק כאן בסוף שנות ה-90 ושימש גם בשירות מג"ב, ואת ה-200 הענק והמפואר ששווק כאן לפני יותר מעשור לשוק הפרטי. כיום ניתן לזהות אותו בעיקר כרכב המשמש את היחידה לאבטחת אישים של השב"כ, ממוגן ומיועד להובלת בכירים.
4 צפייה בגלריה
טויוטה לנד קרוזר 200
טויוטה לנד קרוזר 200
טויוטה לנד קרוזר 200
כפי שדיווחנו לפני שנה, ה-200 - אצלנו תחת השם "לנד קרוזר V8" - יוצא לגמלאות אחרי כמעט 14 שנים מאז שהוצג לראשונה, ויוחלף בדגם כל חדש שיכונה סדרה 300. לצערנו הוא לא מיועד לשיווק באירופה ובהיעדר תקינה, קטנים הסיכויים לראות אותו עם לוחית רישוי צהובה.
4 צפייה בגלריה
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר 200 לצד ה-80 וה-100 שקדמו לו
יורש העצר: טויוטה לא מפרסמת פרטים רשמיים אודות הדגם החדש. בכל זאת, כבסיס תשמש פלטפורמה המכונה TNGA-F שאמורה לשמש גם את הדור הבא של הטונדרה, טנדר גדול אותו משווקת טויוטה בצפון אמריקה.
המשמעות היא שהוא ישמור על תצורת מכלולים חסונים בדומה ל-200 היוצא, עם שלדת סולם ומיתלים נפרדים מלפנים וסרן חי מאחור. בגרסאות בכירות תציע טויוטה את מערכת KDSS (ר"ת Kinetic Dynamic Suspension System) הכוללת מוטות מייצבים אקטיביים המאפשרים הארכת מהלך המתלה במהירות נמוכה והקטנת זוויות הגלגול במהירות גבוהה, מערכת שמשפרת באופן ניכר את יכולותיו של הדגם.
4 צפייה בגלריה
טויוטה לנד קרוזר 200
טויוטה לנד קרוזר 200
טויוטה לנד קרוזר 200
בלי V8: הדגם החדש יצויד רק עם מנועי V6, טורבו-דיזל בנפח 3.3 ליטר עם 306 כ"ס וטורבו-בנזין בנפח 3.5 ליטר עם 414 כ"ס. שניהם עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית (שישה הילוכים ב-200 היוצא) והנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח כמובן.
ממדי ה-300 יהיו דומים ל-200 היוצא, עם כמעט חמישה מטר לאורך ושני מטר לרוחב, לרבות אפשרות לשורת מושבים שלישית עם מקום לשמונה נוסעים בסך הכל. גם מרווח הגחון (23 ס"מ) וזויות גישה-נטישה (24-32 מעלות בהתאמה) יהיו דומים.
צילומי ריגול שפורסמו ברשת חושפים כי הצללית לא תהיה שונה מהותית מהדגם היוצא והזוויתי, עם חרטום הרבה יותר אגרסיבי ויחידות תאורה צרות. ניתן לשער שתא הנוסעים יהיה מודרני ואיכותי משל הדגם היוצא וכי כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית יגיעו אליו.
4 צפייה בגלריה
טויוטה לנד קרוזר 200
טויוטה לנד קרוזר 200
טויוטה לנד קרוזר 200
מה אנחנו חושבים: טויוטה מייעדת את הלנד קרוזר 300 לשווקים באוסטרליה, דרום אפריקה, רוסיה ובעיקר מדינות המפרץ הפרסי שם נהנה רכב השטח הענק מאהדה עצומה הודות לרמת אמינות אגדתית, ממדי ענק ויכולת שטח מצוינת. אבל הוא לא יזכה לתקינה אירופאית ועל כן היבואנית המקומית לא תוכל לשווק אותו כאן. הסיכוי היחיד לראות אותו על כבישי הארץ הוא בצבע לבן עם הכיתוב UN. אבל.
בהחלט יכול להיות שלקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה, תשתמש ב-300 כבסיס ל-LX הבא שישווק בצפון אמריקה. ובמקרה זה אפשר לפתח אופטימיות זהירה, אם כי המחיר לא צפוי להיות ידידותי כלל ועיקר.