• ב.מ.וו סדרה 2 חדשה שומרת על תצורת הנעה אחורית
  • המידות גדלו, העיצוב שונה ומערכות בטיחות נוספו
  • היא תנחת כאן במחצית השנייה של 2022
גם בפעם השנייה, הנעה מאחור: זהו דור שני לסדרה 2 קופה, שבשונה מסדרה 2 גראן קופה בעלת ארבע הדלתות, שמבוססת על פלטפורמת ההנעה הקדמית של סדרה 1, תמשיך להתבסס על הנעה אחורית "קלאסית". בשונה מסדרה 2 קופה היוצאת שיוצרה בלייפציג גרמניה, הדור החדש יגיע מהמפעל החדש של החברה בסן לואיס, מקסיקו.
היצע מנועי הבנזין המוגדשים כולל בשלב ראשון ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 184 כ"ס ב-220 הבסיסית, ושישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 374 כ"ס (34+) ב-M240 הבכירה - שתהיה החזקה בהיצע עד הופעת ה-M2 בעתיד. החיבור בשני המקרים הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית במנוע הקטן וכפולה קבועה בגדול. ה-220 תזנק ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות, 0.3 שניות יותר מקודמתה, בעוד ה-M240 תסיים את המרוץ הקלאסי ב-4.3 שניות, קיצור של 0.3 שניות בהשוואה ל-M240 היוצאת (הנעה אחורית).
ב.מ.וו מבטיחה שיפור ביכולות הדינמיות הודות לקשיחות גבוהה יותר של המרכב ב-12% ולמפסקי סרנים מורחבים ב-5.5 בס"מ מלפנים וב-3 ס"מ מאחור. ל-M240 מפסקי סרנים רחבים עוד יותר מה-220 הבסיסית, המיתלים קשיחים יותר עם נקודות חיזוק שונות מלפנים, הבלמים שודרגו, ויש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
גדולה יותר: בהשוואה לקודמתה היא גדולה משמעותית, ארוכה ב-10.5 ס"מ (453.5 ס"מ), רחבה ב-6.5 ס"מ (184 ס"מ), נמוכה ב-3 ס"מ (139 ס"מ) ועם בסיס גלגלים גדול ב-5 ס"מ (274 ס"מ). שינויים אלה אמורים לאפשר מרחב מחיה טוב במעט במכונית הקופה הקטנה. תא המטען נותר בנפח זהה (390 ליטר).
העיצוב החיצוני שונה מהדגם היוצא וגם מדגמים אחרים של היצרנית, ומאפשר הפחתה של מקדם הגרר הודות לפתחי אוורור נפתחים ונסגרים בהתאם לצורך. סביבת הנהג מוכרת מדגמי ב.מ.וו המודרניים לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגת נתונים עלית ומסך מגע ("10.25) במקום צג צנוע ("6.5).
גם הבטיחות שופרה עם התווספות של המערכות העדכניות של היצרנית, לרבות בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב שלא הוצעו ב-2 הקודמת.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו שספגה לא מעט ביקורת על הבגידה בערכי המותג עם דגמי ההנעה הקדמית שלה, שמרה ב-2 קופה את חיבור המנוע לגלגלים האחוריים, לפחות בגרסת הבסיס. והיא גם מבטיחה שה-2 תהיה הדינמית והמהנה ביותר לנהיגה בקטגוריה, שלמעשה כבר לא ממש קיימת, שכן אודי למשל כבר הודיעה כי תפסיק לייצר את ה-TT.
זה נראה כמו צעד חכם של היצרנית הגרמנית להמשיך לשווק קופה בסיסית, עבור קהל צעיר שמעדיף את התצורה הקלאסית על פני הנעה חשמלית מודרנית. אנחנו רק מקווים כי היבואנית תצליח לשמור על מחירים דומים ל-2 היוצאת, אחרת יהיה לה קשה יותר לשכנע את הקהל מול האלטרנטיבות.