בקצרה:
  • גיפ וואגוניר L הוא רכב מאוד ארוך, מאוד
  • מקבל גם מנוע שישה צילינדרים מוגדש חדש
  • מתי יגיע ארצה? ביבואנית לא מתחייבים
ענק אמריקאי: אחרי כמעט שלושה עשורים, ג'יפ החזירה בשנה שעברה את השם וואגוניר לאולמות התצוגה שלה, כרכב פנאי שטח ענק, שיתמודד בקטגוריה סופר פופולארית בצפון אמריקה מול מתחרים כמו שברולט טאהו ופורד אקספדישן, וגם בקאדילק אסקלייד ולינקולן נוויגייטור בגרסה המפוארת המכונה גרנד וואגוניר.
כעת היא חושפת גם גרסת L, ארוכה ב-30.5 ס"מ (576 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-18 ס"מ (330 ס"מ) שתתמודד מול הגרסאות המקבילות של המתחרים כמו סאברבן ואקספדישן מקס, בעוד הגרנד יתחרה באסקלייד ESV ונוויגיטור L. גם תא המטען גדול מהגרסאות הרגילות עם כ-1,250 ליטר מאחורי שורת המושבים השלישית, 447 ליטר יותר.
בלי V8: ג'יפ תציע בגרסאות L מנוע בנזין חדש, שישה צילינדרים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר ובשתי רמות הספק - 420 כ"ס בוואגוניר (28 כ"ס יותר מה-V8 בנפח 5.7 ליטר בוואגוניר הרגיל) ו-520 כ"ס בגרנד וואגוניר (39 כ"ס יותר מב-V8 בנפח 6.4 ליטר בגרנד הרגיל).
שני המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (מכאני ברגיל, אלקטרוני בגרנד) והילוך כוח (כאופציה בוואגוניר, ציוד תקני בגרנד). מלבד תוספת הכוח, ג'יפ מבטיחה שיפור של עד 15% בצריכת הדלק בהשוואה למנועי V8.
מה עוד צריך לדעת: גם כאן משמשת בבסיס שלדת הסולם של טנדר ראם 1500, אבל עם מתלה אחורי נפרד במקום סרן חי. בוואגוניר עם קפיצי סליל, בגרנד עם כריות אוויר בכל ארבע הפינות אשר מאפשרות מרווח גחון משתנה.
סביבת הנהג נותרה דומה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) הכולל אפשרות לראיית לילה, תצוגת נתונים עלית על השמשה ("10), צמד מסכים בקונסולה המרכזית - עליון ("12) כמסך מגע מרכזי למערכות שונות, תחתון ("10.3) לבקרת האקלים - ומסך נוסף ("10.3) עבור הנוסע ליד הנהג. היושבים מאחור זוכים לשלושה מסכים, אחד בקונסולה שבין צמד מושבי הקפטן ("10.3) לבקרת האקלים, וצמד נוסף בגב המושבים ("10.1) למערכת הבידור.
מה אנחנו חושבים: ג'יפ רוכבת על גלי הנוסטלגיה עם הרנסנס של הוואגוניר, אבל בפועל מדובר בהרבה יותר מכך. שכן הוא מכניס אותה בפעם הראשונה לאחת הקטגוריות הפופולאריות והרווחיות ביותר בשוק הרכב של צפון אמריקה. וזה נכון במקרה של הגרסאות הרגילות שהוצגו לפני כשנה, וכעת גם במקרה של הגרסאות המוארכות. עבורנו ה-L נראה גדול מדי, אבל לוואגוניר הרגיל אנחנו בהחלט מצפים. בינתיים עוד לא ברור מתי זה צפוי לקרות.