בקצרה:
  • ג'נסיס GV60 נחת ושיווקו יחל בשבועות הקרובים
  • מבוסס על איוניק 5, אבל מהודר וחזק יותר
  • תג מחיר ינוע בין 300 ל-380 אלף שקל
5 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60
(צילום: אמיר בורוביץ')
חשמל מול הגרמנים: ה-GV60 הוא אחד משלושה דגמים חשמליים שמשווקת כיום חטיבת היוקרה של יונדאי. אבל בשונה מה-G80e וה-GV70e, למעשה גרסאות מוסבות לחשמל של דגמי בנזין קיימים, הוא עושה שימוש בפלטפורמת E-GMP הייעודית של יונדאי לדגמים חשמליים והמשותפת לאיוניק 5 המשווקת כאן ולקיה EV6 שנחתה כאן וממתינה להשקה. על הכוונת: אודי Q4 e-tron, וולוו XC40 P8 ומרצדס EQA, כמותם אף הוא עם תג מחיר שצפוי לנוע בין 300 ל-380 אלף שקל.
5 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60
(צילום: אמיר בורוביץ')
חשמל מעוצב: בהשוואה לאיוניק 5, מרכב ה-GV60 קצר ב-12 ס"מ (451.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-10 ס"מ (290 ס"מ). הוא נמוך מהיונדאי ב-2.5 ס"מ (158 ס"מ) ורוחבו זהה (189 ס"מ). כמו האחות העממית, גם כאן שני תאי מטען. קיצור המרכב ובסיס הגלגלים אחראים להקטנת התא מאחור ב-100 ליטר (432 ליטר) ומלפנים (32 במקום 57 ליטר).
אבל בכל מובן אחר, ה-GV60 יהיה - בהתאם למעמדו בהיררכיה - יותר. החל בשלוש גרסאות הנעה. עם מנוע חשמלי בודד שמפיק 228 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות (עשירית פחות מאיוניק 5), שני מנועים חשמליים שמפיקים 318 כ"ס (217 כ"ס האחורי, 100 כ"ס הקדמי) שמזניקים אותו ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.
וגם גרסת ביצועים כפולת הנעה עם 435 כ"ס (217 כ"ס מכל אחד מהמנועים) והספק מרבי של 489 כ"ס למשך עשר שניות, עם מצב "בוסט" ייעודי שמאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד. מערכת ההנעה בגרסה זו כוללת גם דיפרנציאל מוגבל החלקה המשולב במנוע האחורי, ומצב "דריפט" המנתק את ההנעה לפנים באופן שיאפשר לכם להשמיד צמד מישלן פיילוט ספורט EV, גומי ייעודי שפותח עבורה על-ידי יצרנית הצמיגים הצרפתית.
לכל הגרסאות מצברי 77.4 קוט"ש עם טווח נסיעה שנע בין 514 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית וכ-460 ק"מ לכפולות ההנעה. מצברים במתח 800V מאפשרים טעינה אולטרה מהירה (350DC), ו-18 דקות בלבד מ-10% ל-80%. מערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת מהאיוניק 5 ניתנת לשליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או במצב אוטומטי נעזר רדאר, המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני דינמי, מזכיר יותר את זה של הקיה EV6 ופחות את המראה החללי של האיוניק. גם כאן יש צמד מסכי "12.3, הגה שתי צלעות מקורי עם בורר מצבי נהיגה, צג ייעודי בקונסולה המרכזית לבקרת אקלים וחוגת הילוכים נשלפת בין המושבים במקום בורר ההילוכים המוזר באיוניק 5.
אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המתקדמות המוכרות מהאיוניק 5, לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי ועל פתיחת דלת כאשר השטח לא פנוי. בנוסף מערכת מצלמות היקפיות מקרינה על לוח המחוונים את השטח שפינות המרכב בזמן הפעלת האיתות.
ברשימת האבזור האופציונלי יש מערכת מצלמות במקום מראות עם צמד מסכים בפינות תא הנוסעים, בולמי זעזועים אדפטיביים עם קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה ולמצלמה סורקת דרך לפנים, ומערכת שמע של B&O עם 17 רמקולים המייצרים גם הד חוזר לצמצום רעשי דרך ורוח.
מה אנחנו חושבים: ג'נסיס היא המותג הצעיר ביותר בשוק היוקרה, ורק בשנה האחרונה החל את פעילותו באירופה ואצלנו, והוא עושה זאת עם היצע דגמים איכותי ותחרותי. ועם ה-GV60, ג'נסיס עשויה למצב עצמה לפני חלק מהמתחרות בקטגוריה, שכן מרבית הדגמים (להוציא את אודי) משתמשים בפלטפורמה מוסבת ומסרבלת. ואם לשפוט לפי האיכויות של האיוניק 5 שמעניק לו בסיס, עם תמחור אטרקטיבי הוא עשוי ליהנות מיתרון של ממש בקטגוריה. ובין היתר לסייע לג'נסיס לתפוס מקום מרכזי יותר בשוק הרכב.