בקצרה:
  • יונדאי מעדכנת את האלנטרה N
  • המכלולים המכאניים ללא שינוי
  • תגיע ארצה, אבל עוד לא ברור מתי
הפנים החדשות: יונדאי מעדכנת את האלנטרה N, שתהיה דגם ראשון של חטיבת הביצועים הקוריאנית בשוק הסיני, וככל הנראה תגיע בעתיד גם לישראל. אם אכן זה יקרה היא תהיה דגם ספורטיבי שלישי באולם התצוגה, לצד ה-i20N וה-i30N שיחלו שיווק מקומי בשבועות הקרובים, ותתמודד מול סקודה אוקטביה RS.
2 צפייה בגלריה
יונדאי אלנטרה N
יונדאי אלנטרה N
(צילום: ניר בן זקן)
השינויים העיצוביים דומים למתיחת הפנים שעברה האלנטרה הרגילה עם חרטום עדכני הכולל סבכה גדולה יותר ויחידות תאורה צרות וחישוקים ("19) בעיצוב שונה. האחוריים נותרו דומים עם צמד מפלטים גדולים בפגוש האחורי וספויילר גדול על דלת תא המטען.
אוקטן גבוה: יונדאי לא חושפת פרטים על מערכת ההנעה, אבל היא צפויה להישאר ללא שינוי. מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 280 כ"ס, המחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים כפולת מצמד, והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
היכולות הדינמיות צפויות להישאר דומות לדגם היוצא הודות למרכב מחוזק במקומות שונים, כולל מוט גישור בין בתי הבולמים מאחור, מערכת בלימה משודרגת (360 מ"מ מלפנים), בולמי זעזועים אדפטיביים בעוד שלקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S.
2 צפייה בגלריה
יונדאי אלנטרה N
יונדאי אלנטרה N
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: דגמי חטיבת הביצועים של יונדאי זוכים לשבחים גדולים מעיתונות הרכב ברחבי העולם, בעיקר בגלל שמי שייסד אותה - אלברט בירמן שערק ליצרנית הקוריאנית לאחר ששימש ראש חטיבת M של ב.מ.וו – שילב בגרסאות השונות יכולות דינמיות גבוהות בכביש הציבורי ובמסלול.
האלנטרה N הסתמנה כמשפחתית ספורטיבית מרשימה עוד לפני מתיחת הפנים שעברה, עם ביצועים טובים מהמתחרה הישירה של סקודה. כעת כל שניתן לקוות שהיא תנחת במהרה באולם התצוגה של היבואנית.