בקצרה:
  • ביונדאי החליטו על שיווק דגמי חטיבת הביצועים N
  • ה-i20N תגיע עם תיבה ידנית, i30N וקונה N עם אוטומטית
  • שיווק מקומי צפוי להתחיל עוד השנה
יש N: חטיבת הביצועים של יונדאי צעירה בהרבה מהמתחרות מבית פיז'ו, רנו ופולקסווגן, ולמרות זאת היצע דגמי הביצועים שלה כיום גדול יותר מהטריו המרשים והוותיק, אלה הנחשבות למייסדות המשפחתיות-חמות. ולא במקרה, שכן האיש האחראי על הקמת החטיבה הקוריאנית הוא אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M של ב.מ.וו.
שלוש מתוך חמש: בעבר שיווקה כאן יבואנית יונדאי - לתקופה קצרה של כשנה וחצי - את ה-i30N המשובחת, מכונית ראשונה מבית חטיבת הביצועים. אבל לפני כשנתיים הופסק השיווק, והדגמים החדשים שהושקו וזכו למחמאות גורפות, לא הגיעו אלינו. החדשות הטובות הן שזה עומד להשתנות.
עד סוף השנה הנוכחית צפויה לנחות כאן כל המשפחה המשווקת באירופה (i20N, קונה N ו-i30N), בעוד הוולוסטר N והאלנטרה N המיועדות לצפון אמריקה לא יעשו בינתיים עליה. בהתחשב בכך שכל אחד מהם מיוצר במפעל אחר (i20N בטורקיה, i30N בצ'כיה וקונה N בקוריאה), תאריך ההגעה אינו ברור עדיין וכך גם השפעתו של המשבר בתעשיית הרכב. בעתיד צפויים גם גרסאות N לטוסון ולאיוניק 5, שתהיה חשמלית ביצועים ראשונה למותג.
5 צפייה בגלריה
יונדאי N
יונדאי N
המשפחה המורחבת, רק האירופאיות יגיעו
"יש היום ביקוש גדול בשוק המקומי למכונית ביצועים, בין היתר הודות למסלולי המרוצים שהוקמו בשנים האחרונות והפעילות המוגברת שהם חווים. ומצד שני, כמעט ואין אפשרות לרכוש בארץ מכוניות ספורטיביות במחיר נגיש", אמר ל-ynet ניר גרוסמן, מנהל מותג יונדאי ביבואנית כלמוביל. גרוסמן הוסיף כי "אנחנו בכלמוביל אוהבים וחיים מכוניות, ולא מתייחסים אליהם כמו אל מכירת מוצרי חשמל.
"זה נכון לא רק מבחינתי. גם ארז סבג, מנהל חטיבת הרכב הפרטי ורון עמרם, מנהל היבוא, הם "חולי הגה" שמעוניינים בדגמים האלה באולם התצוגה שלנו. ואני מציין את זה כי זה דרש הרבה מאוד מאמצים כדי שהמהלך יקרה. גם ברמה הפנים ארגונית אצלנו, גם כדי לשכנע את הקוריאנים להקצות לנו מכוניות שזוכות לביקושים אדירים בעולם".
5 צפייה בגלריה
יונדאי i20N
יונדאי i20N
יונדאי i20N
האחות הקטנה: ה-i20N תהיה הדגם הקטן ביותר במשפחה ובודדה בקטגוריה, שכן פיז'ו 208 GTI, רנו קליאו RS וסיאט איביזה קופרה לא מיוצרות עוד, בעוד הנציגות הבודדות שכן - פולקסווגן פולו GTI ופורד פיאסטה ST - לא משווקות כאן. תג המחיר שלה באירופה גבוה בכמה אלפי יורו ממחירה של i20 רגילה, ולכן ניתן להעריך שמחירה כאן עשוי לנוע באזור ה-150 אלף שקלים.
מנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 204 כ"ס מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית, ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ו-230 קמ"ש מרביים. דיפרנציאל מוגבל החלקה אופציונלי באירופה יהיה ציוד תקני בגרסה שתשווק כאן. בהשוואה ל-i20 רגילה, המרכב חוזק ב-12 נקודות שונות, יש מתלים (מקפרסון מלפנים, קורות מתח מאחור) בגיאומטריה שונה עם קפיצים, בולמי זעזועים ומוטות מייצבים נוקשים יותר ומרכב נמוך בסנטימטר.
יחס ההעברה בהגה ישיר יותר, הבלמים גדולים יותר (ב-4 ס"מ מלפנים) ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו (215/40) שפותחו - לטענת יונדאי - במיוחד עבורה.
5 צפייה בגלריה
יונדאי קונה N
יונדאי קונה N
יונדאי קונה N
עם תיבת אוטומטית: בחרטום ה-i30N בגרסה שלאחר מתיחת הפנים, כמו בקונה N, שוכן מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 280 כ"ס שמחובר לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. הודות לבקרת שיגור היא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות, 0.3 שניות פחות ממתחרות כמו קופרה לאון ורנו מגאן RS, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש.
הקונה N יזנק ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ו-240 קמ"ש מרביים. מערך המיתלים של שתיהן דומה (מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחור), ונתמך בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
5 צפייה בגלריה
יונדאי i30N
יונדאי i30N
יונדאי i30N
מה אנחנו חושבים: דגמי הביצועים של יונדאי זוכים לשבחים אדירים מעיתונות הרכב באירופה ובצפון אמריקה, והגעתם ארצה היא בשורה משמחת עבור חובבי הגה. אגב, בדיוק כמו אלה של המתחרה הגדולה טויוטה, שזוכה להערכה מקיר לקיר על דגמיה הספורטיביים הצעירים. אך בניגוד ליבואנית טויוטה השומרת על גישת "אנחנו מוכרים מספיק, מי צריך כאב ראש" ולא משווקת כאן אפילו אחד מדגמיה הספורטיביים, יבואנית יונדאי כן עושה את הצעד המתבקש.
עם תמחור אטרקטיבי, מערך שיווק ושירות ייעודי ואולי אפילו יצירת מועדון אקסקלוסיבי, יונדאי בהחלט יכולה להצליח. ואז, מי יודע, אולי גם בטויוטה ישתכנעו.