• אוקטביה RS החדשה תשווק עם אותו מנוע וגיר ותוספת 130 ק"ג למשקל
  • הביצועים נפגעו מעט, המחיר ירד ב-10,000 שקלים
  • אבזור הבטיחות כולל כרית אוויר בין נהג לנוסע
טקסי 4: זהו דור רביעי למשפחתית ביצועים הצ'כית, שנחתה במגרשי האחסנה של היבואנית כבר לפני כחודש וכעת מתפרסם מחירה שעומד על 210 אלף שקל. הנתונים היבשים זהים לאוקטביה RS היוצאת: 245 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, הנעה קדמית, ודיפרנציאל מוגבל-החלקה אלקטרוני. נתון הזינוק ל-100 קמ"ש התארך בעשירית שניה (6.7 שניות) כתוצאה מעליה של כ-130 ק"ג במשקל העצמי, בדרך למהירות מרבית זהה של 250 קמ"ש. באירופה היא משווקת גם עם מנוע היברידי נטען שהושק עוד לפני גרסת הבנזין הרגילה. בצ'מפיון הוחלט שלא לשווק אותה בינתיים.
שאר המכלולים חוזקו או הוקשחו, כולל מערך מיתלים שמנמיך את המרכב ב-1.5 ס"מ לעומת הדגם הרגיל, לצד בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
מה עוד צריך לדעת עליה: השינויים העיצוביים בהשוואה לאוקטביה רגילה כוללים פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים וצמד מפלטים מאחור, מסיט אוויר קטן על קצה דלת תא המטען וחישוקי "19. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת, הגה שלוש צלעות בשרני, דיפוני אלקנטרה וקרבון, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), תצוגת נתונים עלית ומסך מגע גדול מהגרסאות הרגילות ("10 לעומת "8.25).
ה-RS תוצע כציוד תקני עם כרית אוויר בין הנהג לנוסע להקטנת הסיכוי לפגיעות ראש בתאונה צידית, בנוסף למערכות המוכרות מהאוקטביה הרגילה לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: אוקטביה RS היוצאת הייתה אחד הדגמים המעניינים בקטגוריה שכן הוא הציע שילוב יוצא דופן בין יתרונותיה היומיומיים של הגרסה הרגילה וביצועים מרשימים עם התנהגות כביש טובה. הדגם החדש נראה על הנייר מרשים עוד יותר שכן סביבת הנהג והאבזור שודרגו לצד הוזלה נאה. נותר רק לקוות שהעליה במשקל העצמי לא תשפיע על ההתנהגות המשובחת.