בקצרה:
  • יגואר תפסיק לייצר את ה-F-טייפ
  • מביאה בכך לקץ 75 שנות ייצור דגמי ספורט
  • תשווק במהדורה ייחודית ואחרונה בהחלט
מורשת קרב: ליגואר מורשת ארוכה של דגמי קופה וקבריולה ספורטיביים, זו שהחלה עם ה-XK120 שהייתה ב-1948 המכונית המהירה ביותר בעולם ומכאן גם שמה (120 מייל לשעה או 190 קמ"ש), והמשיכה עם ה-E-טייפ שנחשבת עד היום לאחת המכוניות היפות בעולם, אם לא היפה מכולן.
ה-F-טייפ נחשבת ליורשת המודרנית שלה, ואחרי עשור שהיא משווקת ללא שינויים משמעותיים, יגואר בוחרת להיפרד ממנה עם הפסקת ייצור המתוכננת לשנה הבאה. בדומה למתחרות כמו אודי TT ופורשה 718 גם היא צפויה לעבור בעתיד להנעה חשמלית נקייה מזיהום.
מה שונה: ה-F-טייפ תשווק בשנה הבאה במהדורה מיוחדת לציון 75 שנות ייצור דגמי קופה וקבריולה ספורטיביים. השינויים הם בעיקר עיצוביים, עם מסיט אוויר שנוסף מלפנים, חישוקי "20 שונים וצבע מרכב ייחודי. גם סביבת הנהג כמעט זהה, למעט מושבים שונים המציעים תמיכה משופרת.
מהבחינה המכנית אין כל שינויים, והיא תוצע כמו הגרסאות הרגילות עם אפשרות בחירה בין מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (300 כ"ס) או V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על (575 כ"ס). החיבור בכל המקרים הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית במנוע הקטן וכפולה קבועה בגדול.
מה אנחנו חושבים: ליגואר היסטוריה מפוארת ועשירה של ייצור מכוניות יוצאות דופן, והיא גם הייתה מהחלוצות במעבר להנעה נקייה מזיהום עם ה-I-פייס כפנאי חשמלי על בסיס פלטפורמה ייעודית כבר ב-2018. אבל מאז היא נותרה מאחור, ולא המשיכה פיתוח דגמים חשמליים למרות הבטחות והצהרות רבות. כיום, היצע הדגמים שלה מיושן ולא תחרותי בקטגוריות השונות. האם זה צפוי להשתנות בקרוב? בהתחשב בהאצה המהירה של תעשיית הרכב לעבר הנעה חשמלית, ולאור העובדה שיגואר כבר כיום מפגרת מאחור - אנחנו לא ממש אופטימיים.