בקצרה:
  • קיה נירו דור חדש ישווק גם אצלנו לצד הדור הישן
  • המהלך של קיה: התאמת הדור המוחלף למונית
  • ישתלב (גם) אצלנו במערך המוניות, החל ברבעון השלישי
לשמר את הישן: קיה הציגה אומנם לאחרונה נירו חדש, אבל מעדכנת כי תמשיך לשווק גם את הנירו היוצא שהושק ב-2016. היא תעשה זאת בגרסה ייעודית המכונה "פלוס", ומיועדת בראש ובראשונה לשוק המוניות בקוריאה. ל-ynet נודע כי יבואנית המותג תנחית אותו גם בישראל, כנראה בחודשים ספטמבר-אוקטובר.
ההבדל העיקרי בהשוואה לנירו הרגיל הוא תקרה מוגבהת ב-8 ס"מ, שתעניק מרווח ראש משופר. גם שימוש בפחות ריפוד במושבים אחוריים ודיפון דלתות דק יותר, יסייעו לשיפור מרחב המחיה. כמו כן יתווספו ידיות אחיזה האמורות להקל על הכניסה והיציאה מתא הנוסעים.
הנעה מוכרת: קיה תציע את הנירו עם אותן מערכות הנעה מוכרות. בהיברידי והיברידי-נטען משולבים מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) ומנוע חשמלי, עם 43 כ"ס בהיברידי, או 60 כ"ס בהיברידי-נטען. בשני המקרים תהיה תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד. לגרסה הנטענת מהשקע סוללה גדולה יותר, המאפשרת כ-50 ק"מ תיאורטיים נקיים מזיהום.
לצדם יוצע גם נירו EV עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) שמחובר ישירות לגלגלים הקדמיים וניזון מסוללת 64 קוט"ש המעניקה טווח נסיעה של 455 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה (80DC) תאפשר מילוי מצברים ל-80% בתוך 45 דקות.
מה אנחנו חושבים: בשונה מהמקובל בתעשייה, כאשר דגם ישן מפנה מקום לחדש ויורד מהבמה לחלוטין, קיה בוחרת להמשיך ולייצר את הנירו הוותיק ומשנה את ייעודו מרכב פרטי למוביל נוסעים. צעד מעניין עם פוטנציאל גדול, שכן הנירו על שלל גרסאותיו - גם הדגם המוחלף - נחשב עדיין לרלוונטי ביחס למתחריו. ובהתחשב בכך שליבואנית המותג ניסיון רב בשיווק ושירות לענף המוניות המקומי, יש לה בכך אפשרות להגדיל את היקפי המכירות.