בקצרה:
  • ה-EV9 יהיה חמישי על בסיס הפלטפורמה הייעודית
  • הממדים גדולים, העיצוב שונה, יש מקום לשבעה
  • יוצג בסוף מארס, עדיין לא ברור מתי ישווק כאן
חשמל בגדול: קיה EV9 יהיה הדגם הגדול ביותר של קונצרן יונדאי על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכב חשמלי, זו שעליה מבוססות גם ה-EV6, יונדאי איוניק 5 ו-6 וג'נסיס GV60. הוא גם יהיה דגם חשמלי ראשון של הקונצרן הקוריאני עם מקום לשבעה. עד ההצגה הרשמית בסוף החודש קיה חושפת תמונות מוצללות בהן ניתן להבחין בעיקר ביחידות התאורה המקוריות והמרשימות מלפנים ומאחור.
מה אנחנו יודעים: קיה לא מפרסמת עדיין פרטים טכניים, אותם היא שומרת להשקה הרשמית. נזכיר כי הקונספט שהוצג לפני יותר משנה גדול משמעותית מסורנטו, ארוך ממנו ב-12 ס"מ (493 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-28.5 ס"מ (310 ס"מ). המשמעות היא שמרחב המחיה ליושבים מאחור ונפח תא המטען צפויים להיות טובים משמעותית.
מערכת ההנעה תהיה המוכרת של הקונצרן, ככל הנראה בתחילה בגרסה כפולת-הנעה עם 325 כ"ס משני מנועים חשמליים. יתכן וקיה תתקין לכן סוללות גדולות יותר מאלה המשמשות ב-EV6, על מנת לאפשר טווח נסיעה דומה של כ-500 ק"מ למרות הממדים, המשקל ומקדם הגרר הגבוה משמעותית. בכל מקרה, ברור כי אף הן יהיו במתח 800V ויאפשרו חיבור לעמדות טעינה אולטרה מהירות (350DC).
מה אנחנו חושבים: ה-EV9 מכניס את קיה לקטגוריה שזוכה לפופולאריות רבה בגרסאות מונעות בנזין, אבל בינתיים נטולת מתחרים ייעודיים עם הנעה חשמלית מלאה, למעט מרצדס EQS SUV היקר משמעותית, ונציגים מהמזרח כמו הונגצ'י E-HS9 או BYD טאנג. מלבד מיעוט המתחרים, העובדה כי הקוריאני מתבסס על הפלטפורמה הייעודית לחשמל - הנחשבת לאחת מהטובות בתעשייה - אמורה לאפשר לו יכולת גבוהה מכל בחינה, והצלחה גדולה בשווקי העולם. בישראל לעומת זאת, למרות הפוטנציאל הגבוהה היבואנית עדיין לא יודעת לנקוב בתאריך הגעה משוער, ואלו לא בשורות מעודדות.