בקצרה:
  • פיך GT תהיה מהירה כמו פורשה 911, אבל לא תזהם
  • 600 כ"ס יאפשרו זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות
  • טכנולוגיית סוללה חדשה תאפשר טעינה ל-80% ב-8 דקות
אבות כבנים: פיך אוטומוטיב, הממוקמת בציריך שוויץ, היא סטארטאפ רכב חשמלי שבבעלות טוני פיך, בנו של מנכ"ל פולקסווגן האגדי שהלך לעולמו, פרדיננד פיך. החברה הציגה בתערוכת ז'נבה לפני שנתיים וחצי את המארק זירו כקונספט לקופה חשמלית, ומתחילה כעת את שלב ניסויי הנהיגה לפני הצגת המכונית הסדרתית ב-2024, תחת השם GT. הכוונה היא לייצר כ-1,200 יחידות בשנה לשווקים באירופה, צפון אמריקה וסין, כשבעתיד יוצגו גם רכב פנאי ומכונית סלון עם ארבע דלתות.
כמו 911, אבל חשמלית: ה-GT מבוססת על פלטפורה ייעודית לרכב חשמלי שפיתחה היצרנית, בתוכה משולבת סוללה במבנה T שמאפשרות חלוקת משקל אופטימאלית ותנוחת נהיגה קרובה ככל הניתן לכביש. בהשוואה לפורשה 911 היא קצרה בלא פחות מ-ב-9 ס"מ (443 ס"מ), אבל היא רחבה ממנה ב-14 ס"מ (199 ס"מ) עם בסיס הגלגלים ארוך ב-17 ס"מ (262 ס"מ).
הספק של 603 כ"ס משלושה מנועים חשמליים (204 כ"ס כל אחד) שניים מהם מוצבים מאחור ואחד מלפנים, ובכך מתאפשרת הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור. אלו מאפשרים לה ביצועים דומים לפורשה 911 טורבו S עם זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות בעוד ש-200 קמ"ש יושגו בפחות מ-9 שניות.
לדברי היצרנית, הסוללה אותה תייצר עבורה דסטן (Desten) הסינית מתקדמת במיוחד, עם מבנה תאים חדש שיאפשר ניהול תרמי יעיל יותר מהמקובל כיום לצד משקל נמוך יותר. פיך מבטיחה שהמשקל העצמי יהיה צנוע מ-1.8 טון, כחצי טון פחות מפורשה טייקן 4S. טווח הנסיעה יעמוד על כ-500 ק"מ עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה ל-80% בתוך שמונה דקות.
מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית מביא צמצום משמעותי של פערי ידע ממנו נהנו יצרניות הרכב הוותיקות, ומאפשר בכך גם לחברות הזנק קטנות להציג מכוניות עם ביצועים יוצאי דופן. דוגמאות יש למכביר, כולל שיתופי פעולה בין חברות הזנק קטנות וענקיות התעשייה כמו במקרה של רימאק הקרואטית עם בוגאטי או ריביאן האמריקאית שמסייעת לפורד בפיתוח טנדר חשמלי.
פיך הקטנה והצעירה מסתמנת עם ה-GT כמי שעשויה להיות אלטרנטיבה מעניינת למכונית הספורט המפורסמת ביותר בעולם, שלפחות כרגע נטולת תכניות הסבה לחשמל. ובהתחשב בייחוס המשפחתי יוצא הדופן, לא היינו מהמרים נגדה.