בקצרה:
  • מותג סקייוול החל עם משאיות ורכב מסחרי
  • ה-ET5 הוא ניסיון ראשון לרכב פרטי
  • המחיר לא צנוע: נע בין 175 ל-190 אלף שקל
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: עמית אגרונוב)
נעים להכיר: סקייוול (Skywell) היא יצרנית רכב חשמלי סינית נוספת שעולה על כבישי ישראל. מדובר במותג צעיר גם במונחים סיניים, שהחל את דרכו כיצרן אוטובוסים, ואנים ומשאיות, וכעת מרחיב את הפעילות גם לרכבי נוסעים פרטיים.
ה-ET5 הוא דגם ראשון למותג וההיצע צפוי להתרחב עם שני דגמים נוספים כבר בשנה הבאה - מיניוואן ומשפחתית-סדאן על אותה פלטפורמה. המותג ישווק על ידי קבוצת כדורי, הפועלת בתחום הרכב המקומי שנים ארוכות אך בעיקר בשירותי ליסינג ומכירת רכב משומש וחדש. זו פעם ראשונה בה היא הופכת ליבואנית רשמית של מותג רכב.
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: עמית אגרונוב)
פנאי חשמלי: לדברי סקייוול, כבסיס לרכב הפנאי משמשת פלטפורמה ייעודית, אם כי בשונה מהמקובל בחשמליות מודרניות, בהן המנוע החשמלי מחובר לגלגלים האחוריים ומאפשר הורדה יעילה יותר של הכוח לאספלט ושיפור כושר התמרון, כאן הוא מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. הוא מפיק 204 כ"ס עם זינוק רשמי ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות. מצברי 72 קוט"ש מקנים טווח נסיעה רשמי של 460 ק"מ, בעוד טעינה מהירה (145DC) תאפשר מילוי סוללה מ-30% ל-80% בכחצי שעה.
בהשוואה לטויוטה ראב4 למשל הוא ארוך ב-10 ס"מ (470 ס"מ), רחב ב-5.5 ס"מ (191 ס"מ) וגבוה בסנטימטר (169.5 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-11 ס"מ (280 ס"מ) מרכב הפנאי היפני, עם רצפה שטוחה המבטיחה מרחב מחיה נדיב. לתא המטען (רק מאחור) יש נפח צנוע במעט מרכבי פנאי קומפקטיים (467 ליטר).
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור עשירה יחסית. בגרסת הבסיס יש לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ענק ("12.8), ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "18. גרסת הביניים (185 אלף שקל) מוסיפה גם חלון שמש ומשטח טעינה אלחוטי והגרסה הבכירה (190 אלף שקל) מצוידת גם במצלמות חנייה היקפיות.
בשונה מדגמים סיניים אחרים ששווקו כאן, כמו GAC GE3 או סרס 3 EV, סקייוול מציעה מערכות בטיחות אקטיביות לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
4 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: עמית אגרונוב)
מה אנחנו חושבים: השוק הישראלי מוצף בשנה האחרונה בדגמים חשמליים מתוצרת הרפובליקה העממית (ואחד נוסף יצטרף בעוד ימים ספורים), אבל עד כה רק אחד מהם זכה להצלחה של ממש - MG ZS EV שהיה עד הגעת טסלה מודל 3 לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל ונהנה בניגוד לאחרים משירותי יבואנית ותיקה מאוד בשוק המקומי, על כל המשתמע מכך.
על הנייר ה-ET5 עושה רושם חיובי מבחינת ממדים וטווח נסיעה, הקולעים היטב לטעם הציבור. יש רק להזכיר כי תג המחיר שלו גבוה יותר משל איוויס U5 ואינו רחוק מדגמים חשמליים מודרניים - ומשובחים - של יצרניות מוכרות ומבוססות, כמו יונדאי איוניק 5 וסקודה איניאק. עם מותג לא מוכר המשווק על-ידי יבואנית חדשה לחלוטין ותג-מחיר שכזה, צפויים לו חיים קשים במיוחד.