בקצרה:
  • עכשיו ולראשונה, גם קבריולה חשמלית
  • עם פלטפורמה ייעודית מאלומיניום
  • אב הטיפוס מצויד ברחפן אינטגרלי
רוח בשיער, בלי רעש וזיהום: ה-O2 היא קונספט למכונית חשמלית עם גג נפתח של פולסטר, חטיבת הביצועים החשמלית של וולוו, שתחל השנה לשווק כאן את ה-2 המשפחתית כמתחרה בטסלה מודל 3 וב.מ.וו i4. אם אכן תגיע לייצור היא תהיה שוודית קבריולה ראשונה מזה עשור, מאז הופסק ייצור ה-C70.
חשמלית ייעודית: כבסיס תשמש - לראשונה במותג - פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, ובה תעשה שימוש גם ה-5 שתשווק בעוד כשנתיים. הפלטפורמה שנבנתה על ידי מרכז המחקר והפיתוח של היצרנית בבריטניה, מבוססת אלומיניום על מנת לשמור על משקל עצמי נמוך ככל הניתן וקשיחות מבנית גבוהה. במקרה של ה-O2 נטולת הגג יהיו גם חיזוקי מרכב לצד מערכת מיתלים בגיאומטריה ייחודית. פולסטר לא חשפה כל פרטים טכניים על מערכת ההנעה והמצברים.
עיצוב המכונית מאמץ את החזית העדכנית של המותג עם יחידות תאורה צרות, כמו גם מסיטי אוויר מאחורי בתי הגלגלים מלפנים ותא מטען גבוה יחסית, אלמנטים מקובלים ברודסטר קלאסית. בשונה מדגמים פתוחים מודרניים הנוטשים את מנגנון מסורבל של גג קשיח נפתח חשמלית לטובת גג בד פשוט וקל יותר, ה-O2 מצויידת בגג קשיח המעניק לה מראה קופה במצב הסגור. במרכז הגג מותקן חלון גדול כך שניתן ליהנות גם רק מקרני השמש ללא רוח.
לתעד את הרגע: אב הטיפוס ל-O2 מצויד ברחפן שפותח בשיתוף אירופוג'יה (Aerofugia), חטיבת התעופה של ג'ילי, שהיא גם בעלת השליטה בוולוו. הרחפן המותקן בחלקה האחורי של המכונית מסוגל להמריא ממנה ולעקוב אחר המכונית במהירות של עד 90 קמ"ש ולתעד את הנוף ממעוף הציפור. את התמונות והסרטונים ניתן לשתף ישירות דרך מסך המגע ("15) של המכונית. תא הנוסעים הוא בתצורת 2+2 עם מקום לשני מבוגרים מלפנים ושני ילדים מאחור.
מה אנחנו חושבים: מכוניות חשמליות מוצעות בכל תצורת מרכב אפשרית, למעט קבריולה. היחידה שאמורה להציע שילוב דומה היא טסלה רודסטר (דור שני) שהוצגה אומנם כבר לפני ארבע שנים וחצי, אך עדיין לא משווקת.
לוולוו ולחטיבת הביצועים החשמלית שלה יש היצע דגמים משובחים, יעילים ואיכותיים, אבל לא ממש מרגשים. ונראה כי אם תשתכנע להביא את ה-O2 לייצור סדרתי היא עשויה לטפל בדיוק בנקודת התורפה הזו וגם להיות אחת המכוניות הנקייות מזיהום הנחשקות ביותר.