בקצרה:
  • היצע הדגמים של לקסוס מתרחב משמעותית
  • ה-LBX יהיה פנאי קטן על בסיס טויוטה יאריס קרוס
  • ה-GX יהיה האח התאום של הדור הבא ללנד קרוזר
האח הקטן: ה-LBX, אותו תציג לקסוס בעוד שבועיים, יהיה רכב פנאי קטן על בסיס טויוטה יאריס קרוס שיתמודד בשוק האירופי מול מתחרים כמו מיני קאנרטימן ו-DS3. הוא ינחת כאן בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה.
הממדים צפויים להיות גדולים במעט מאלו של היאריס קרוס, וגם הייצור יתבצע ביפן (צרפת לטויוטה) מה שעשוי להבטיח איכות הרכבה טובה יותר. מערכת ההנעה ההיברידית (בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי) תהיה חזקה במעט עם כ-135 כ"ס (+20) בחיבור לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה.
תוצע גם גרסה כפולת הנעה עם מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, ומתלה אחורי שונה (רב חיבורי לעומת קורת מתח) האמור לתרום גם לאיכויות נסיעה גבוהות יותר.
מהצילומים החלקיים שפורסמו ניתן להבחין כי עיצוב החזית יהיה דומה לזה של ה-RX, עם סבכה בעיצוב שעון חול ובגימור חלת דבש, המוצבת מתחת לקו הפנסים הקדמיים. פסי הגנה מפלסטיק שחור מעניקים לו אשליית גובה כמקובל בקטגוריה ויחידות התאורה מאחור מחוברות לרוחב תא המטען ליצירת אשליית רוחב.
שטח יוקרתי: ה-GX, אחיו היוקרתי של טויוטה לנד קרוזר המשווק בעיקר בצפון אמריקה, יוצג בקרוב בדור חדש ושלישי בשושלת. גם הפעם הוא יהיה אח תאום לרכב השטח של טויוטה שיוצג בקרוב בדור חדש מהיסוד. כבסיס תשמש שלדת סולם עדכנית (TNGA-F), המשותפת לטויוטה טקומה החדש, מערך מיתלים דומה המשלב עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי עם קפיצי סליל מאחור. השלדה קשיחה יותר מזו של ה-GX היוצא ולכן אמורה לאפשר יכולות דינמיות גבוהות יותר.
גם מערכת ההנעה צפויה להגיע מהטנדר עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר ו-278 כ"ס בגרסה הרגילה (מכונה i-FORCE), או בגרסה היברידית (מכונה i-FORCE MAX) עם מנוע חשמלי נוסף (48 כ"ס) והספק משולב של 326 כ"ס. בשני המקרים בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.
מה אנחנו חושבים: במשך שנים סבלה לקסוס מהיצע דגמים מצומצם בהרבה מהמתחרות הגרמניות, ונראה שכעת חל שינוי מסויים בגישה, עם חשיפה של לא פחות מארבעה דגמים חדשים בתוך חודשים ספורים. שכן מלבד ה-LBX וה-GX הוצג לאחרונה גם המיניוואן LM, ובקרוב ייחשף ה-TX כרכב פנאי גדול לשבעה נוסעים על בסיס טויוטה גרנד היילנדר.
אבל למרות שהרחבת ההיצע היא צעד מתבקש, כולם נותרים עם תלות בבנזין ולא עוברים להנעה חשמלית מלאה. וזה עשוי להקשות על לקסוס לאור הביקושים האדירים לרכב חשמלי בשוק היוקרה, ומול המתחרות שכבר מציעות ארסנל מרשים ומגוון של דגמים נקיים מזיהום.