בקצרה:
  • זה לקח ארבע שנים, אבל רנו ארקנה הגיע ארצה
  • הבסיס הוא קפצ'ור, עם ממדים גדולים והנעה היברידית
  • תג המחיר מתחיל ב-150 אלף שקל
פנאי כמו קופה: הארקנה הוא דגם חדש ראשון שרנו משיקה אצלנו בשנתיים האחרונות, ארבע שנים לאחר שהוצג לראשונה וייצור-שיווקו החלו ברוסיה, במפעלת החברה שנסגר בינתיים בעקבות המלחמה ברוסיה והסנקציות מצד המערב. לפני כשנתיים הודיעה רנו כי תשווק אותו גם באירופה, ולשם (וגם אלינו) הוא יגיע מהמפעל המשותף ליצרנית הצרפתית ולסמסונג בדרום קוריאה.
הוא גם דגם ראשון שרנו משווקת כאן עם מערכת הנעה היברידית, ולכן יתמודד מול דגמי פנאי פופולריים עם מערכת הנעה משולבת חשמל כמו טויוטה C-HR ויונדאי קונה. ביצרנית הצרפתית מדובר במערכת מתקדמת וייחודית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים שמייצרים יחדיו 143 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים.
לתיבת ההילוכים ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין, ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) להפחתת חיכוך וללא מצמדים. המעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת המנוע החשמלי שמשמש (גם) כתחליף לממיר מומנט.
בסיס מוכר: הארקנה מבוסס על פלטפורמה CMF-B משותפת לקפצ'ור אבל הוא גדול ממנו משמעותית. ארוך ב-34 ס"מ (457 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (272 ס"מ) בעוד תא המטען מכיל 480 ליטר.
סביבת הנהג כוללת בגרסת הבסיס לוח מחוונים ומסך מגע צנועים למדי ("7), בעוד שבגרסה הבכירה (ב-160 אלף שקל) הם גדולים ואיכותיים יותר ("10 ללוח המחוונים, "9.3 למסך מגע). יש ריפוד משולב עור למושבים ומשטח טעינה אלחוטי, בעוד שחלון שמש יהיה אופציה בתוספת 5,000 שקל.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב כציוד תקני, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב והתרעת שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור.
מה אנחנו חושבים: הארקנה הוא תוספת חשובה לאולם התצוגה של רנו, הסובל כבר זמן מה מהיצע דגמים מוגבל ובהתאם מציג צניחה של עשרות אחוזים במכירות השנה. בעיקר פוגעת בו העובדה שהמותג אינו נוכח עוד בקטגוריית פנאי קומפקטי מאז הופסק ייצור הקדג'אר. האסטרל שיחליף אותו ינחת כאן רק לקראת תחילת שנה הבאה.
כמו טויוטה, המתחרה היפנית הישירה, גם הרנו מביא עמו שילוב בין מראה מסוגנן למערכת הנעה היברידית. אבל בשונה ממנו, הוא צפוי להציע תא נוסעים מרווח ושימושי יותר.