בקצרה:
  • רנו מחליפה את הקדג'אר המוכר באסטרל
  • הפלטפורמה עדכנית, אין יותר מנועי דיזל
  • צפוי לנחות בישראל רק בעוד כשנה
על הגובה, טייק 3: האסטרל הוא רכב פנאי קומפקטי חדש לרנו, אך בעצם מחליפו הישיר של הקדג'אר המוכר. רנו, בשונה מהמקובל בתעשייה, בחרה בשם חדש למחליף ישיר במטרה לעודד את המכירות, שלא שכנעו במיוחד ובוודאי לא היו טובות כאלה של האח הקטן קפצ'ור. זה המקום להזכיר כי גם הקדג'אר החליף דגם לא מצליח - הקוליאוס.
שם חדש, בסיס מודרני: כבסיס משמשת פלטפורמת CMF-CD המודרנית של רנו-ניסאן, שמאפשרת לשלב מערכות הנעה וסיוע לנהיגה מתקדמות מבעבר. מבחינת ממדים הוא ארוך ב-6 ס"מ (451 ס"מ) מקודמו, עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ (266.5 ס"מ). יש גם ספסל אחורי מתכוון למרחק המאפשר הגדלת המרווח ליושבים מאחור או הגדלת נפח תא מטען לעד 575 ליטר, תוספת של כ-100 ליטר.
העיצוב החיצוני שואב במידת מה השראה מהמגאן-E החשמלית, עם יחידות תאורה מקוריות ומראה כללי קשוח ושרירי מבעבר הכולל גם אופציה לחישוקי ענק. גם סביבת הנהג שודרגה משמעותית, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3) בעל תצוגת נתונים משתנה, מסך מגע ענק ("12) שמופנה לכיוון הנהג ותצוגת נתונים עלית ("9.3). להגה עיצוב חדש ועליו מתג הנעה, עם בורר הילוכים כידית מימין להגה (בדומה למרצדס) באופן שמפנה מקום לתאי אחסון נוספים בקונסולה שבין המושבים.
מערך הבטיחות שודרג וכולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילת פקקים המתאימה מהירות לתנאי הדרך באמצעות נתונים ממערכת הניווט, התרעת שטח מת ופתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
דיזל אאוט, הייבריד אין: בשונה מהקדג'אר שזכה להצלחה גדולה בעיקר בזכות מנוע דיזל סופר-חסכוני האסטרל לא יציע יותר לוגם סולר שסובל מיחסי ציבור נוראיים. היצע מנועי הבנזין המוגדשים כולל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ו-130 כ"ס, או ארבעה צילינדרים בנפח 1.3 ליטר בשתי רמות הספק - 140 או 160 כ"ס. לשני המנועים מערכת היברידית קלה (48V במנוע הקטן, 12V בגדול) אבל רק לחזק תיבה אוטומטית רציפה, ולכן הוא הרלוונטי לשוק המקומי.
עוד תוצע גרסה היברידית על בסיס מנוע בנזין שלושה צילינדרים עם מנוע חשמלי והספק של 200 כ"ס. לדברי רנו, אופי הפעולה דומה להנעה חשמלית מלאה, שכן הוא מסתמך בעיקר על המנוע החשמלי שאחראי בלעדית לתחילת תנועה, בעוד מנוע בנזין משולב רק במהירויות גבוהות או לטובת הטענת מצברים.
מערך המיתלים מבוסס מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור, אבל רנו תציע גם אופציה למתלה אחורי רב-חיבורי האמור להביא לנוחות נסיעה טובה עוד יותר. גרסה זו גם תצויד בהיגוי אחורי אקטיבי (עם זווית של עד 5 מעלות) ייחודי בקטגוריה, המאפשר רדיוס סיבוב קטנטן של 10.1 מטר, 30 ס"מ פחות מהקליאו.
מה אנחנו חושבים: על הנייר נראה האסטרל כקפיצת מדרגה בהשוואה לקדג'אר. החל במראה, דרך סביבת הנהג וכלה במערכות הבטיחות. אלו צפויים לעשות לו חיים קלים יותר בקטגוריה, ואלה חדשות טובות. אבל זה יקרה רק עוד שנה, המון זמן במונחי תעשיית הרכב כיום. ולכן זה עשוי להיות מעט מדי, מאוחר מדי.