בקצרה:
  • ב.מ.וו X5M ו-X6M מקבלים חיזוק היברידי קל
  • ההספק זהה, המשקל עלה והביצועים נפגעו
  • מועד לתחילת שיווק מקומי - רבעון רביעי השנה
חשמל ומשקל: השינוי העיקרי ב-X5M ו-X6M, גרסאות הביצועים לרכבי הפנאי של ב.מ.וו, הוא תוספת מערכת היברידית קלה (48V), ומנוע חשמלי צנוע (12 כ"ס) המשמש כמתנע ואלטרנטור ואמור להקטין את צריכת הדלק. יחידת ההנעה עדיין מבוססת על V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר עם 625 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור - כבעבר.
החיזוק החשמלי מביא עמו תוספת משקל של בין 50 ל-65 ק"ג המשפיעים קלות על הביצועים המאוד מרשימים: זינוק ל-100 קמ"ש איטי ב-0.1 שניות (3.9 שניות) בעוד המהירות המרבית נותרה זהה – 250 קמ"ש עם ההגבלה האלקטרונית, או 290 קמ"ש לאחר הסרתה.
מה עוד צריך לדעת: כדי לשדרג את היכולת הדינמית כוייל מערך המיתלים מחדש, עם שינוי גיאומטריה מאחור ותוספת מוטות מייצבים אקטיביים כציוד תקני. גם ההגה כוייל מחדש בעוד שמערכת הבלימה נותרה ללא שינוי (395 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים, 380 מ"מ ובוכנה אחת מאחור).
שינויי העיצוב במתיחת הפנים דומים לאלה שעברו לאחרונה הגרסאות הרגילות של ה-X5 ו-X6, עם יחידות תאורה צרות יותר מלפנים וגימור שונה לסבכת הכליות. בתא הנוסעים יש כעת תצוגה שונה ומגוונת יותר בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3), עם מסך מגע גדול מבעבר ("14.9 לעומת "12.3). בורר ההילוכים, ההגה עם צמד מתגים למעבר למצב הנהיגה הנבחר (M1 ו-M2) ומושבים קדמיים המצעים תמיכה משופרת עברו ישירות מהדגמים המוחלפים.
מה אנחנו חושבים: העדכון לצמד רכבי הפנאי הספורטיביים מביא לשיפור המראה החיצוני, סביבת הנהג, וגם אמור להביא לשדרוג קל בצריכת הדלק וביכולת הדינמית. אבל אי אפשר להתעלם מהתחושה שמדובר בשינוי צנוע מדי, ולא כזה שמזניק מיידית את השניים מעל המתחרים - מרצדס GLE63s, אודי RSQ8 ופורשה קאיין. ובאותו עניין, לא בטוח שהוא יספיק מול עדר רכבי פנאי חשמליים ספורטיביים שיהפכו נפוצים יותר בעתיד הקרוב.