בקצרה:
  • כמו האמריקאים, גם ג'ילי תייצר טנדר נקי מזיהום
  • תשתמש בפלטפורמה ייעודית לחשמל
  • שיווק מקומי "נמצא בבדיקה"
לעבודה, בלי זיהום: אחת מענקיות הרכב הסיניות, והיצרנית בבעלות פרטית הגדולה במדינת הענק, חושפת קדימון לטנדר חשמלי המכונה רדאר (RADAR). פרטים טכניים אודותיו אין עדיין, תמונות של אב טיפוס הנמצא בשלב ניסויי נהיגה ועוטה מדבקות הסוואה יש.
מקורות שונים יודעים לעדכן כי הרדאר יבוסס על פלטפורמת SEA חדשה וייעודית לרכב חשמלי, בה משתמשים מרבית הדגמים הנקיים מזיהום של הקונצרן, לרבות סמארט 1#, זיקר 001, לוטוס אלטרה ופולסטר 3. הפלטפורמה תקבל חיזוקים נדרשים וכיול מיתלים שונה בהתאם לייעוד המחייב גם העמסת מטענים.
מה עוד צריך לדעת: על פי הערכות, ג'ילי תנסה למצב אותו כאלטרנטיבה נקייה מזיהום לטנדרים "רכים" כמו פורד מאבריק, יונדאי סנטה קרוז והונדה רידג'לין, ולא לטנדרי עבודה אמיתיים כמו טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס. ההנעה תהיה כפולה קבועה בגרסאות הבכירות, אבל יכולת השטח מיועדת בעיקר לשבילי כבושים, כמקובל ברכבי פנאי כפולי הנעה.
מה אנחנו חושבים: ג'ילי היא כיום אחת מיצרניות הרכב החשמלי המרשימות ביותר, ובהחלט עשויה לאיים על ענקיות התעשייה מאמריקה, אירופה, יפן וקוריאה. השקעתה במערכות הנעה מתקדמות אינה יודעת גבולות והיא נהנית מאוד מהידע והניסיון שמעניקים לה המותגים המערביים שרכשה, וולוו ולוטוס, במקביל לשותפות העסקית עם מרצדס (במותג סמארט). כל זאת מסייע לה להשתלב במהירות בפחות או יותר כל קטגוריה של עולם הרכב, רגיל או חשמלי.
עד כמה היא עשויה להצליח עם טנדר קומפקטי ורך, קטגוריה שעדיין לא נכנעה לקדמת החשמל? עוד מוקדם לומר. מה שבטוח הוא שיש לג'ילי כוח ייצור אדיר, לצד יכולת עיצוב והנדסה משובחות ממרבית יריבותיה. אנחנו סקרנים.