בקצרה:
  • קיה EV5 יצטרף ל-EV6 ו-EV9 כחשמלי ייעודי שלישי
  • המנוע והמצברים מוכרים מדגמי הקונצרן
  • תא הנוסעים עמוס חידושים, לא כולם יגיעו לייצור
חשמל לסין: קיה חשפה בסין - לרגל כניסתה לשוק המקומי - עם דגמי החשמליות המודרניות שלה את ה-EV5. מדובר בדגם כחשמלי שלישי שלה, אחרי ה-EV6 וה-EV9. כולם על בסיס פלטפורמה E-GMP הייעודית. בינתיים הוא מוגדר כקונספט, אך צפוי להגיע לייצור סדרתי בסוף השנה.
העיצוב שואב השראה מה-EV9, עם מראה זוויתי-קופסתי וקשוח, תוך שימוש במוטיבים עיצוביים של רכב פנאי (פסי הגנה סביב למרכב וצמד פסי גגון). יש מנגנון פתיחת דלתות אחוריות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות) ללא קורת B ואפשרות לסיבוב המושבים ב-90 מעלות לצורך גישה נוחה לתא הנוסעים.
כך גם במקרה של תא המטען הכולל כורסה ייעודית ושולחן, סידור דומה לזה שברולס רויס קולינאן ובריינג' רובר. בסביבת הנהג יש מסך רחב המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע, עם מעט מאוד מתגים בקונסולה המרכזית אך שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה.
חשמל מוכר: כבסיס תשמש כאמור הפלטפורמה הייעודית והמוכרת של קונצרן יונדאי (איוניק 5 ו-6, ג'נסיס EV60, קיה EV6) והוא צפוי להשתמש במערכות ההנעה המוכרות, עם מנוע חשמלי אחורי בגרסת בסיס או עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים והנעה כפולה. קיה צפויה לשלב כאן את מערכת הבלימה הרגנרטיבית המוכרת, עם שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או מצב אוטומטי המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב באמצעות נתונים מהרדאר.
גם מערך המצברים צפוי להיות דומה, החל מסוללה צנועה בקיבולת 58 קוט"ש, ועד 77.4 קוט"ש בגרסה הבכירה, בכל מקרה במתח גבוה (800V) שמאפשר שימוש בטעינה אולטרה מהירה (350DC).
מה אנחנו חושבים: את ה-EV5 תמצב קיה כאלטרנטיבה חשמלית לספורטאז', כנציג בקטגוריית פנאי-משפחתי-חשמלי הפופולארית בה נוכחים כבר סקודה אניאק, פולקסווגן ID4, טויוטה bZ4X וניסאן אריה. וגם כמובן יונדאי איוניק 5, בן המשפחה המצוין. השימוש בפלטפורמה המתקדמת של הקונצרן מבטיח על הנייר לפחות איכות נסיעה גבוהה, ומערכת הנעה ומצברים מהמשובחות שבתעשייה.
הקונספט גם מדגים את היתרונות העיצוביים וההנדסיים של הפלטפורמה מבחינת שילוב אלמנטים חדשניים בתא הנוסעים, אך ספק רב אם אלה יגיעו לגרסת הייצר הסדרתי שתוצג בסוף השנה.