הבטחות יבואני הרכב בשנתיים האחרונות להשקת דגמים חדשים נתקלו פעם אחר פעם במציאות חדשה של תעשייה מבולבלת. הקורונה, מלחמת אוקראינה, חוסר יציבות כלכלית ומהפיכת החשמל והשפעותיה על היצרניות, כולם גרמו לדחיות חוזרות ונשנות של הגעת דגמים חדשים ארצה. אבל לאחרונה נראה שיש שינוי חיובי. מועדי האספקה שהתארכו לטווחים בלתי אפשריים התקצרו משמעותית, מחסני הערובה של היבואנים מתמלאים וההשקות המתוכננות יוצאות לפועל. כמעט כולן.
6 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6 הגיעה - ועוד דגמים חדשים שניתן לרכוש בקרוב
(צילום: עידו קוז'יקרו)
גם בשבועות הקרובים, לקראת חג הפסח ובתקופה שמיד אחריו, צפויה תחילת שיווקם של מספר דגמים חדשים ומסקרנים. הנה הם.
EvEasy לימו - מותג החשמליות הסיניות מבית רנו, שבאירופה מכונה בשם "מובילייז" ומיועד בעיקר לחברות תחבורה שיתופית, יערוך בכורה מקומית במהלך השבוע הבא וישווק כאן גם לצרכן הפרטי. הדגם הראשון שכבר נחת כאן הוא משפחתי קלאסי בתצורת סדאן, עם מימדים דומים לאלו של סקודה אוקטביה, מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס וטווח נסיעה מוצהר של כ-450 ק"מ. המחיר המשוער הוא 160 אלף שקל.
6 צפייה בגלריה
EVeasy Limo
EVeasy Limo
EVeasy Limo
(צילום: משה אזריאל)
סובארו BRZ- ממש בימים הקרובים יתחיל שיווקו של הדור השני למכונית הספורט המשובחת שפותחה יחד עם טויוטה ונחתה אצלנו לפני זמן קצר. המחיר צפוי לעמוד על כרבע מיליון שקל. המנוע הוא עדיין בוקסר עם ארבעה צילינדרים, אבל הפעם בנפח 2.4 ליטר ועם 228 כ"ס - 28 כ"ס יותר ממנוע 2.0 ליטר בדור היוצא שגם ספג ביקורת על כך שאינו חזק מספיק ביחס לייעוד. כבעבר, המנוע מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית. ההנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.3 שניות לתיבה הידנית (1.3 שניות פחות) ו-6.8 שניות לתיבה האוטומטית (1.4 שניות פחות).
6 צפייה בגלריה
סובארו BRZ
סובארו BRZ
סובארו BRZ
(צילום: איימן הייכל )
יונדאי איוניק 6 - שיווקה של אחת החשמליות המסקרנות ביותר בשנה הנוכחית יחל מספר ימים לאחר החג. האיוניק 6 היא מכונית מנהלים בתצורת סדאן ומבנה יוצא דופן שנועד בעיקר להקטין את מקדם הגרר. היא חולקת עם האיוניק 5 המוכרת (וקיה EV6, וג'נסיס EV60 שמשווקות כאן אף הן) את פלטפורמת E-GMP המשובחת. התחרות הישירה שלה - טסלה מודל 3. ה-6 שנחתה כאן לפני כחודש וחצי צפויה להימכר כאן עם שתי מערכות הנעה. מנוע חשמלי אחורי עם 228 כ"ס והנעה אחורית, זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות וטווח נסיעה של 614 ק"מ, או עם מנוע נוסף מלפנים (והנעה כפולה) ו-325 כ"ס בסך הכל. 5.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 583 ק"מ.
MG4 - בחשמלית המסקרנת והחדשה של MG הסינית נהגנו בלעדית בחו"ל לפני מספר חודשים והיא כבר כאן לקראת תחילת שיווק. רכב הפנאי המשפחתי לסגמנט המשפחתיות-קומפקטיות. ה-4 מתחרה באירופה בפולקסווגן ID.3 וגרסאות חשמליות של רנו מגאן ופיג'ו 308, אצלנו היא צפויה לזכות לפחות בתחילה למעמד עצמאי, כשהיא נוגסת בקטגוריה החשמלית פופולרית ביותר כיום, רכבי פנאי קומפקטיים מבית ג'ילי ו-BYD. באירופה היא משווקת בשתי גרסאות הנעה אחורית. בסיסית עם 170 כ"ס, מצברי 51 קוט"ש וטווח נסיעה רשמי של 350 ק"מ, בכירה עם 204 כ"ס, מצברי 64 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-450 ק"מ.
טויוטה קורולה - המשפחתית הפופולארית, בעבר המכונית הנמכרת ביותר בישראל, נעדרה בחודשים האחרונים מאולמות התצוגה של היבואנית אך צפויה לחזור לקראת סוף חודש אפריל אחרי מתיחת פנים. העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה, אך סביבת הנהג המיושנת עברה שדרוג מתבקש, עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3) ומסך מגע גדול מבעבר ("10.5 במקום "8). גם מערכות הבטיחות שודרגו, ולמערכת ההנעה ההיברידית נוספו 18 כ"ס (כעת 140 כ"ס).
6 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
פיאט דובלו - דור חדש למסחרית הקומפקטית ינחת כאן בקרוב, ככל הנראה עוד לפני חג הפסח. הפעם מדובר בתאום נוסף לסיטרואן ברלינגו, בדיוק כמו אופל קומבו וטויוטה סיטי. בשלב הראשון הוא יוצע עם מנוע הדיזל המוכר של הצרפתים (1.5 ליטר, 130 כ"ס), בהמשך תצטרף גם גרסה חשמלית בשם E-Doblo שתציע הספק של 136 כ"ס וטווח חשמלי של כ-280 ק"מ.
6 צפייה בגלריה
פיאט E-דובלו
פיאט E-דובלו
פיאט E-דובלו
שברולט טראקס - דור חדש לרכב הפנאי הקטן יגיע ארצה לאחר הפסח ויתמקם מעל הטרייל בלייזר בהיררכיית הדגמים של המותג. הטראקס החדש יהיה גדול משמעותית מקודמו, עם אורך של 453.7 ס"מ (תוספת של 28 ס"מ), רוחב של 182.3 ס"מ (4.7+) ובסיס גלגלים משפחתי למהדרין של 270 ס"מ (14.5+). הוא נמוך כמעט 9 ס"מ לטובת שיפור ההופעה הספורטיבית ומקדם הגרר. הטראקס ישווק כאן עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטרים (139 כ"ס) ועם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, במחיר משוער של כ-160 אלף שקל.