בקצרה:
  • דיפנדר 130 יהיה גרסה מאורכת לדיפנדר
  • עם אפשרות להובלת שמונה נוסעים
  • שיווק מקומי בסוף השנה
לימוזינה במקום טנדר: הדיפנדר 130 אותו תחשוף לנד רובר באופן מלא בסוף החודש יהיה גרסה מאורכת ל-110 חמש דלתות המוכר, ולא טנדר כמו ה-130 הקודם. יצרנית רכבי השטח הבריטית חושפת בינתיים תמונה בודדת, אבל מבטיחה כי הוא יציע אפשרות לשמונה נוסעים, מה שיאפשר לו להיות אלטרנטיבה למתחרים כמו מרצדס GLS וב.מ.וו X7 באירופה, או קאדילק אסקלייד וג'יפ גרנד ווגוניר בצפון אמריקה.
מה אנחנו יודעים: על פי דיווחים בתקשורת הרכב הבריטית, ה-130 שומר על בסיס גלגלים זהה ל-110 (302 ס"מ), אבל המרכב יהיה ארוך ב-34 ס"מ. זאת על מנת לאפשר מרחב מחיה נדיב ליושבים מאחור על חשבון זווית נטישה צנועה יותר.
היצע המנועים יהיה המוכר של לנד רובר לרבות שישה צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר על בנזין או סולר, וגם V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר תרומת ב.מ.וו. כל המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. מערך המתלים בכל פינה כולל קפיצי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה, הנמכה לצורך כניסה נוחה יותר לתא הנוסעים או הגבהה לנסיעה בשטח.
2 צפייה בגלריה
לנד רובר דיפנדר
לנד רובר דיפנדר
לנד רובר דיפנדר טנדר היוצא
מה אנחנו חושבים: טנדרים הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר מרק רכבי עבודה ומשמשים בגרסאות שונות גם כרכבי פנאי-שטח עם ביקוש אדיר. למשל פורד F150 ראפטור או ראם TRX עם מנועי בנזין, או עם הנעה חשמלית כמו ריביאן R1T, האמר EV וטסלה סייברטראק.
לנד רובר לעומת זאת, שהתרחקה מהשורשים עם הדיפנדר החדש, מפנה פעם נוספת עורף למסורת ולייחוד. זה אומנם קל יותר וכנראה רווחי הרבה יותר להסב את דיפנדר ללימוזינה הרוכבת על השם המפורסם והמראה הקרבי, אבל רכבי פנאי-שטח יוקרתיים יש כמעט לכולם. גרסת טנדר המשלבת את האיכויות הגבוהות של הדיפנדר בכביש ובשטח הייתה כמובן דורשת משאבים רבים יותר, אבל גם הייתה יכולה להיות מעניינת וייחודית הרבה יותר. אולי היא עוד תגיע בעתיד.