בקצרה:
  • קופרה רוצה להכפיל את ההיצע עד 2025
  • טווסקאן ואורבן רייבל יהיו חשמליים
  • טרמר שמוצג לראשונה יהיה היברידי-נטען
משפחה מורחבת: חטיבת הביצועים של סיאט מעדכנת כי תרחיב משמעותית את היצע הדגמים שלה ב-2025, ותשאף לייצר עד אז כחצי מיליון מכוניות בשנה. גידול משמעותי עבורה, שכן מאז הופרדה מסיאט לפני ארבע שנים, ייצרה בקצב ממוצע של 50 אלף מכוניות בשנה בלבד מדגמי אטקה, לאון ופורמנטור.
ראשון יהיה הטאווסקאן, דגם פנאי כמו-קופה, דומה למדי לקונספט שהוצג לפני שלוש שנים. הוא יהיה דגם חשמלי שני למותג, אחרי האל-בורן, למעשה אח תאום לסקודה אניאק קופה RS ופולקסווגן ID5 GTX, עם כ-300 כ"ס משני מנועים חשמליים.
4 צפייה בגלריה
קופרה
קופרה
קופרה טרמר
עוד הציגה היצרנית את הטרמר, רכב פנאי קומפקטי (450 ס"מ בין הפגושים) והדגם האחרון שלה שיעשה שימוש במנוע בעירה פנימית, אבל עם סיוע חשמלי. קופרה לא פרסמה פרטים טכניים, אבל הוא צפוי לעשות שימוש בפלטפורמת MQB המוכרת של הקונצרן, בעוד מערכת ההנעה ההיברידית נטענת תאפשר כ-100 ק"מ של טווח נסיעה נקי מזיהום.
חשמלי קטן: קופרה חשפה גם את האורבן רייבל, עדיין כקונספט אבל עם מראה בשל יותר לגרסת ייצור סדרתי מאב הטיפוס הראשוני שהוצג בתערוכת מינכן אשתקד. זהו דגם ראשון בקונצרן הגרמני שיתבסס על פלטפורמה חדשה לדגמים חשמלים קטנים, בה יעשו שימוש בעתיד גם פולקסווגן וסקודה. עם 403 ס"מ בין הפגושים הוא דומה בממדיו לסיאט איביזה, בעוד שתג המחיר הצפוי באירופה, בין 20-25 אלף יורו, יהיה דומה לארונה.
4 צפייה בגלריה
קופרה אורבן רייבל
קופרה אורבן רייבל
קופרה אורבן רייבל
בשונה מפלטפורמת MEB המיועדת לדגמים חשמליים גדולים יותר בקונצרן, כאן המנוע החשמלי מחובר לגלגלים הקדמיים. גם ההספק נמוך יותר מאב הטיפוס הראשוני – 226 כ"ס לעומת 435 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות לעומת 3.2 שניות בקונספט הראשוני. טווח הנסיעה יעמוד על 440 ק"מ בגרסה הבכירה.
קופרה גם חשפה את תא הנוסעים, העושה שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. סביבת נהג מרשימה עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע המופנה לנהג, הגה ארבע צלעות מקורי עם סימון מרכוז בחלקו העליון וצמד מתגים בחלקו התחתון לשליטה במצבי נהיגה ומערכת ההנעה.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של סיאט היא הצלחה מסחררת שעולה על הציפיות מבחינת היקפי מכירות ורמת רווחיות עבור הקונצרן. ואין ספק שמבחינה זו, הצגת היצע הדגמים העתידיים יסייע לה להמשיך את תהליך הגידול ולפנות לקהל רחב עוד יותר. אבל.
היינו מצפים ממי שמגדירה עצמה כחטיבת ביצועים ייעודית להישאר נאמנה לשורשיה, ולהציג גרסאות קיצוניות וייחודיות עבור חובבי הגה שמהווים את הגרעין הקשה שלה. בינתיים נראה שהיא פונה יותר ויותר למיינסטרים של שוק הרכב, ועל הדרך זונחת את המקורות. אם חושבים על כך, ולאור הדשדוש של מותג האם סיאט, היא עשויה בהחלט להתגלות כמחליפתו.