בקצרה:
  • פיז'ו 208 החדשה תשווק בישראל עם אפשרות בחירה בין גרסת בנזין לחשמל
  • תשווק כאן בתחילה רק עם אבזור עשיר ותגי מחיר גבוהים יחסית
  • מחיר גרסת בנזין מתחיל ב-119 אלף שקלים, מחיר החשמלית: 153 אלף
נושאת הדגל: לסדרה 200 יש מקום של כבוד בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית. החל ב-205 של שנות ה-80 שמיצבה מחדש את היצרנית הצרפתית עם דגש על עיצוב מרשים ואיכות דינמית גבוהה, דרך ה-206 וה-208 היוצאת, כאשר את ה-207 שבתווך גם בפיז'ו יעדיפו לשכוח. במפתיע, ה-208 החדשה אינה 209 כפי שניתן היה לצפות בהתאם לאבולוציה המוכרת - למרות שזו מכונית חדשה מכל בחינה, לראשונה גם עם יחידת הנעה חשמלית.
חשמל או בנזין: כבסיס משמשת פלטפורמת CMP המודרנית של קונצרן PSA אשר פותחה עבור דגמים קטני-מידות, המאפשרת (גם) התקנת מנוע חשמלי ומצברים. המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס, מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ומהירותו המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש, כדי למנוע התרוקנות מהירה מדי של הסוללות.
מצברי 50 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה רשמי של 339 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה (100 KW) בחצי שעה. היבואנית תציע שתי גרסאות לטעינה ביתית - בהספק 7.4 KW עם טעינה מ"ריק למלא" בשבע שעות וחצי, או בתשלום של עוד 3,000 שקלים, טעינה מהירה של 11 KW הממלאת את המצבר תוך חמש שעות.
גרסת הבנזין מצוידת במנוע המוכר של פיז'ו, 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים ומגדש ו-130 כ"ס לצד תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הביצועים: 0 ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, מהירות מרבית של... 208 קמ"ש.
רק מאובזרות: פיז'ו תשווק כאן את ה-208 רק ברמות האבזור הבכירות וכנגזרת מכך, עם תגי-מחיר עסיסיים ביחס למתחרות אפשריות. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית מבוססת רדאר ומצלמה, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. אבזור הנוחות כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("10), משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, ארבעה שקעי USB ומפתח חכם.
במפתיע, מסך המגע קטן משמעותית מזה המוצע בגרסאות בכירות באירופה ("7 לעומת "10). גרסת הבנזין תוצע גם ברמת גימור GT-ליין (יקרה ב-6,000 שקלים), בין היתר עם חישוקים גדולים יותר ("17 לעומת "16), התרעת שטח מת ותאורה דינמית.
במפתיע, ביוקר: מצד אחד, מיתוג פיז'ו בקונצרן PSA ממקם את החברה בהיררכיה היוקרתית שניה רק ל-DS, מעל סיטרואן ואופל. מצד שני, פיז'ו נתפסת - לפחות בינתיים - כמותג עממי בדומה למתחרה רנו (מבית), או טויוטה, יונדאי ואחרות. והפער הזה בין תכניות ההנהלה לעתיד והמציאות העכשווית, מייצר תמחור גבוה מהצפוי.
כך למשל, הבדל המחיר בין ה-208 בנזין החדשה לטויוטה יאריס היברידית עדכנית הוא 1,000 שקלים בלבד, בעוד שצריכת הדלק של היפנית טובה בעשרות אחוזים. הגרסה היקרה ביותר של רנו קליאו המוערכת, אף היא עדכנית ובעלת הספק מנוע דומה, עולה 4,000 שקל פחות מרף הכניסה של ה-208 (רף הכניסה בקליאו עם 130 כ"ס עומד על 105 אלף שקלים).
בחלק העליון של קטגוריית הסופר-מיני - מבחינה תדמית-מחיר - נמצאת פולקסווגן פולו, שמחירה ברמת האבזור הגבוהה ביותר זול ב-1,000 שקלים ממחיר ה-208 GT-ליין. האם פיז'ו אכן מכוונת לפולקסווגן?
ומה עם החשמלית? גם כאן תג המחיר גבוה יחסית לשוק. הסופר-מיני של פיז'ו זולה בכמה אלפי שקלים בלבד ממשפחתיות-קומפקטיות מרווחות משמעותית כמו יונדאי איוניק EV וניסאן ליף.
מה אנחנו חושבים עליה: פיז'ו 208 היא מכונית מרשימה מכל בחינה, נראית מצוין ונוסעת משובח. אבל חייה לא צפויים להיות קלים כלל ועיקר. ראשית מכיוון שהיא צוללת לקטגוריה סופר-תחרותית, מוטת תג-מחיר ומשובחת של דגמים עדכניים דוגמת רנו קליאו, טויוטה יאריס ואופל קורסה, לצד סיאט איביזה חביבת הקהל.
שנית מכיוון שתג המחיר שלה - לפחות בדגמים המשווקים בתחילת הדרך - גבוה במפתיע. עד כדי כך שהוא מציב אותה בקרבת רכבי פנאי קטנים, לרבות ה-2008 שלה-עצמה או אף סקודה קאמיק.
החשמלית לא מגיעה לקטגוריה עמוסה שכן עד שרנו תשווק כאן את זואי החדשה, אין לה מתחרות ישירות. היא כן קרובה למדי במחיר לקטגוריה גבוהה יותר, עם דגמים שמעניקים ממד פונקציונאלי נוסף, עם היבטים משפחתיים עדיפים. יהיה מעניין לראות כיצד היא תתמודד עם הקרבה הזו.