בקצרה:
  • טייקן טורבו S היא מלכת הרינג החשמלית
  • מהירה בשתי שניות מטסלה מודל S פלייד
  • הסתייעה בקיט שדרוגים שיוצע בגרמניה
המגרש הביתי: זמן הקפת מסלול נורבורגרינג שבגרמניה הפך זה מכבר לא רק לאתר ניסויים בו נבחנות ומפותחות מכוניות ספורטיביות חדשות, אלא גם מקדם תדמית מהמעלה הראשונה. וזמני ההקפה בו הם סוג של אמת מידה ליכולת הרכב ובהתאם, שיאי ההקפה בקטגוריות השונות הם כיום נתון יוצא דופן להתהדר בו לטובת הצלחה שיווקית.
ועבור יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה הוא סוג של מגרש ביתי, בעזרתו היא לא רק מכיילת באופן מיטבי את מערכות המתלים, בלמים, הילוכים ומנוע בדגמיה השונים, אלא גם דואגת להיות המהירה ביותר בכל קטגוריה. החל מדגמי מירוץ טהורים עם ה-919 הייבריד EVO מסבב מרוצי הסיבולת, דרך דגמים קיצוניים בייצור סדרתי כמו GT2 RS MR, ועד דגמי פנאי כמו קאיין טורבו GT. ואפילו שיא הזוי להקפה עם נגרר.
עד לפני כשנה היא גם החזיקה בתואר החשמלית המהירה ביותר, עם טייקן טורבו. אך איבדה את התואר לטסלה מודל S פלייד הסופר חזקה. פורשה, כמו פורשה, לא נותרה חייבת והחזירה לעצמה כעת את התואר עם זמן הקפה של שבע דקות ו-33.3 שניות, 2.2 שניות פחות מהמתחרה האמריקאית. וכמו במרבית השיאים שקבעה לאחרונה, מאחורי ההגה ישב נהג המבחן המפורסם שלה, לארס קרן.
נעלי ספורט: הטייקן שקבעה את השיא היא טורבו S, ללא שינוי למערכת ההנעה שמבוססות על צמד מנועים חשמליים עם 761 כ"ס. גם מערכת הבלימה נותרה זהה, עם בלמים קרמיים - 420 מ"מ וקאליפר 10 בוכנות מלפנים, 410 מ"מ וארבע בוכנות מאחור.
עם זאת, חשוב להזכיר כי פורשה החליפה את הצמיגים לגומי דביק במיוחד וייעודי למסלול, כעת חלק מהאופציות ברכישה של המכונית הסדרתית. אלו פירלי P-זירו קורסה העדיפים למסלול על פני גודייר איגל F1 בהם צוידה הטורבו S עד כה. פורשה גם עדכנה את מחשב ניהול המיתלים האדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים המסייעים לצמצום זוויות הגלגול. עלות השדרוג בגרמניה: כ-13 אלף יורו.
מה אנחנו חושבים: פורשה נחשבת כבר שנים ליצרנית המקדשת איכויות דינמיות, וזמני הקפה במסלול הנורבורגרינג אותם היא מנפצת פעם אחר פעם הם העדות הטובה ביותר לכך. יש מי שיראה כך תרגיל ביחסי ציבור, אבל לדעתנו מדובר בהצגה הטובה ביותר עבור חובבי רכב ונהיגה. וכמו שאנחנו מכירים את הנפשות הפועלות, גם אילון מאסק לא ישאר חייב.