בקצרה:
  • הדגם הנשכח של קיה בישראל מתעדכן
  • עיצוב חדש, יותר אבזור נוחות ובטיחות
  • מנועים ללא שינוי, נחיתה בארץ בסוף השנה
משפחתית אירופאית: קיה מתחה את פני סיד, המשפחתית ה"אירופאית" שלה. המטרה: סגירת הפער מול מתחרות עדכניות ומשובחות כמו פולקסווגן גולף, סיאט לאון, פיז'ו 308 ואופל אסטרה. כבעבר היא תוצע במרכב חמש דלתות, סטיישן ושוטינג ברייק תחת השם פרו סיד - שלא צפוי לנחות כאן.
מה חדש: השינויים העיצוביים צנועים ומסתכמים בסבכה קדמית, פגושים, חישוקים ויחידות תאורה אחוריות חדשות, אך מייצרים בכל זאת מראה דינמי מבעבר. בתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("10.25). מערך הבטיחות שודרג עם שמירה על נתיב (רק תיקון בעבר), התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי והתרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה נשאר: היצע המנועים נותר ללא שינוי, הרלוונטי עבורנו הוא 1.5 ליטר בנזין מוגדש עם מערכת היברידית קלה (48V) שהוצג כבר בדגם הקודם, במקום מנוע 1.4 ליטר הוותיק. הוא מפיק 160 כ"ס ומחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. שוק המוניות ימשיך להשתמש במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (136 כ"ס) עם מערכת היברידית קלה ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד.
כבעבר תוצע גם גרסה היברידית-נטענת במרכב סטיישן, אך בינתיים לא ברור מתי ואם בכלל תעשה עליה. זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) למנוע חשמלי (60 כ"ס) עם תפוקה משולבת של 141 כ"ס, בשידוך לתיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד. מצברי 8.9 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום (תיאורטי) של 57 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: הסיד העדכנית תיאלץ להתמודד כאן - כאשר תנחת לקראת סוף השנה - עם מתחרות סופר-איכותיות בקטגוריה, שגם כך מאבדת נפח בשנים האחרונות לאור העדפה גורפת של רכבי פנאי. הדרך היחידה בה היבואנית יכולה לסלול לה הצלחה היא שמירה על תג מחיר נמוך מהמתחרות האירופאיות לצד אבזור עשיר יותר מהמכונית שנמכרה אצלנו עד עתה. אם לא תעשה כך היא תמשיך להימכר בעיקר בשוק הרכב המוסדי ולמוניות.