בקצרה:
  • גרסת קצה מוגבלת במספר לוואנטז' תקבל V12 במקום V8
  • תהיה אחרונה להשתמש במנוע בנזין בזבזני ומזהם
  • תשווק גם בישראל במחיר משוער של 1.6 מיליון שקל
פעם אחרונה על בנזין: גרסת הקצה לוואנטאז' תהיה גם האחרונה שאסטון מרטין תייצר מהדגם. יחידת ההנעה המפלצתית תהיה V12 כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר, היישר מה-DB11 וה-DBS סופר-לגרה. אסטון מרטין לא מפרסמת נתונים טכניים, אבל ההספק צפוי לעמוד על כ-700 כ"ס. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמוצבת מאחור לטובת חלוקת משקל מאוזנת, תעביר כוח לגלגלים האחוריים.
מה אנחנו יודעים: אסטון לא חושפת עדיין פרטים טכניים, אותם היא שומרת להשקה הרשמית בתחילת השנה. אך מתמונות ריגול שפורסמו ברשת מניסויי נהיגה במסלול הנורבורגרינג, ניתן להבחין בחזית אגרסיבית יותר עם סבכה גדולה מבעבר ופתחי אוורור במכסה המנוע שתפקידם לסייע בקירור יעיל יותר של ה-V12 הענק, ובסוללת מסיטי אוויר לשיפור כוח ההצמדה. צמד המפלטים מאחור מוצב במרכז לעומת פינות הפגוש בדגם הרגיל. יש להניח כי גם מערכות המיתלים, בלמים והיגוי יעברו כיול ייעודי על מנת לשפר את היכולת הדינמית. הצמיגים יהיו כנראה מישלין פיילוט ספורט קאפ 2, המופיעים בצילומי הריגול.
מה אנחנו חושבים: הוואנטאז' V12 עשויה להפוך לאחד מדגמי הספורט הנחשקים ביותר שיוצגו בשנה הבאה, בעיקר בגלל השימוש במנוע בנזין אדיר ללא סיוע של הנעה חשמלית, ולכן ללא סוללות מכבידות כפי שכבר עושות המתחרות פרארי ומקלארן. האם היא אכן יכולה להיות אלטרנטיבה לפורשה 911 GT3, הבחירה הטבעית והכמעט יחידה של חובבי נהיגה טהורה, נדע לאחר שננהג בה.