בקצרה:
  • דור שני למרצדס AMG GT יראה אור בקרוב
  • רק במרכב קופה ועל בסיס פלטפורמת SL החדשה
  • צפוי להשתמש במנוע V8 בפעם האחרונה
4 צפייה בגלריה
מרצדס AMG GT
מרצדס AMG GT
(צילום: אילנית הלל)
טייק 2: מרצדס צפויה להציג בקרוב מחליפה ל-AMG GT הוותיקה, שהוצגה לראשונה לפני יותר משמונה שנים. תמונות בלעדיות שהגיעו לידי ynet חושפות כמה מכוניות מוסוות בניסוי נהיגה בכבישי צפון איטליה, לפני השקה רשמית הצפויה בסוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה.
4 צפייה בגלריה
מרצדס AMG GT
מרצדס AMG GT
(צילום: אילנית הלל)
המרכב שומר על מאפיינים דומים לדגם היוצא עם תצורת קופה קלאסית - מכסה מנוע ארוך מלפנים, חלק אחורי קצר. בחרטום יש יחידות תאורה צרות וסבכת הפסים (פאן-אמריקנה) המוכרת. אבל יש בכל זאת שינויים. מושב הנהג הוסט לפנים ביחס לסרן האחורי, ובכך הוא מפנה מקום לצמד מושבים צנועים מאחור המיועדים תיאורטית לילדים ולנסיעות קצרות, ומעשית לתיק משרדי או תרמיל ספורט. מאחור מזדקרת רביעיית מפלטים, עם מפתח גדול לדלת תא המטען הכוללת את מסגרת השמשה האחורית. בחלק מהגרסאות נצפה מסיט אוויר קבוע.
4 צפייה בגלריה
מרצדס AMG GT
מרצדס AMG GT
(צילום: אילנית הלל)
V8 וגם חשמל: כבסיס תשמש ל-GT פלטפורמת ה-SL החדשה הזוכה לשבחים, אשר תעניק קשיחות משופרת לצד משקל עצמי נמוך הודות לשימוש ניכר באלומיניום. היצע המנועים צפוי להיות דומה, ויכלול בשלב ראשון את ה-V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המוכר של מרצדס, בכמה רמות הספק שינועו בין 500 ל-600 כ"ס. בעתיד עשויות להצטרף גם גרסאות בסיס עם מנועי שישה צילינדרים, בעוד שהגרסה החזקה ביותר תהיה ככל הנראה היברידית-נטענת עם כ-850 כ"ס בדומה ל-AMG GT63-E.
השימוש בפלטפורמה העדכנית מציב כעת את תיבת הילוכים בסמוך למנוע, לעומת מיקום על הסרן האחורי ב-GT היוצאת. שינוי זה צפוי לפגוע בחלוקת המשקל, אבל יאפשר התקנת מערכת הנעה כפולה שלא הוצעה בעבר.
4 צפייה בגלריה
מרצדס AMG GT
מרצדס AMG GT
(צילום: אילנית הלל)
מה אנחנו חושבים: למרות שהדגם הקודם העניק למרצדס כלי מצוין להתמודד בעזרתו בפורשה 911, כזה שגם ניצח את הספורטיבית הקלאסית במגרשה הביתי ולקח ממנה את תואר המהירה ביותר בנורבורגרינג, ההצלחה לא האירה פנים ל-AMG GT. עניין של מסורת, נאמנות מותג וגם יכולת שימוש אמיתית ביומיום. הדור השני והחדש משפר חלק מנקודות התורפה של הדגם המוחלף, בין היתר בעזרת תוספת צמד מושבים מאחור ושילוב מערכת הנעה כפולה-קבועה החשובה בחלק מהשווקים.
גם שילוב מערכת הנעה היבירידית, שהופכת נפוצה גם במכוניות על של פרארי ומקלארן למשל, יעניק לה ללא ספק יתרון. אבל לתשובה האם הפעם יש לה את הנדרש כדי להצליח, נדע רק בעתיד. אחרי שננהג בה.