בקצרה:
  • זה לקח עשור שלם, אבל מרצדס SL חזרה ארצה
  • תשווק כאן עם מנועי ארבעה או שמונה צילינדרים
  • זולה היא לא תהיה: החל ב-1.2 מיליון שקלים
בחזרה למקורות: ה-SL הוא שם הדגם הוותיק ביותר בהיצע מרצדס וכעת מגיע אלינו בדור כול-חדש (מכונה R232) ושמיני בשושלת. וגם עם הבטחה: חזרה למקורות הדור הראשון הקליל והספורטיבי באופיו. בהתאם לשאיפות, על התכנון והייצור מופקדת כעת חטיבת הביצועים AMG המעוניינת למצב את האגדה המוטורית מול מתחרות בעלות שם כמו בנטלי קונטיננטל GTC, אסטון מרטין DB11 ואפילו פורשה 911.
על בנזין קטן או גדול: ה-SL43 הבסיסית (1.2 מיליון שקל) מצוידת במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו נתמך חשמל ומערכת היברידית קלה (48V). למרות נפחו הצנוע הוא מפיק כ-190 כ"ס לכל ליטר עם הספק מרבי של 381 כ"ס, והזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים בהתאם תוך 4.9 שניות בלבד. רק שיש מהיר (ויקר) יותר. V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר מאפשר שתי רמות הספק: SL55 (1.55 מיליון שקל) עם 476 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, SL63 (1.85 מיליון שקל) עם 585 כ"ס ו-3.6 שניות למיאוץ הקלאסי.
כל המנועים מחוברים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT) עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט. הנעה אחורית במנוע הקטן, כפולה-קבועה ב-V8 החזק. אגב, לראשונה בהיסטוריה של הדגם.
ה-SL מבוססת על פלטפורמה חדשה, שתהווה בסיס גם לדור הבא של ה-AMG GT. עם שימוש נרחב באלומיניום, מגנזיום וחומרים מרוכבים על מנת להשיג קשיחות מרכב גבוהה יותר אפילו מה-AMG GT רודסטר (ב-40% לרוחב, 50% לאורך). גם המיתלים עשויים מאלומיניום על מנת להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ האחראי בין היתר על היכולת הדינמית, עם בולמים אדפטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה כציוד תקני ב-V8, או אופציה בתוספת 50 אלף שקלים בגרסת הבסיס.
כל הגרסאות מצוידות בהיגוי אחורי אקטיבי (2.5 מעלות) המסייע לשפר את החדות ואת היציבות הכיוונית, על ידי הפניה בזווית הפוכה לקדמיים עד 100 קמ"ש, או במקביל להם מעל מהירות זו. גם היכולת האווירודינמית שופרה עם מסיט אוויר אקטיבי עשוי קרבון בתחתית חלקו הקדמי של המרכב, המוסט ב-4 ס"מ ומייצר אפקט ונטורי המפחית את נסיקת החרטום במהירות גבוהה. מאחור יש ספוילר אחורי נפתח חשמלית לחמישה מצבי זווית התקפה קבועים מראש על-פי נתוני הנהיגה (מהירות, האצה, האטה, מצב הגה וכו').
אפשר אפילו עם הילדים: בהשוואה ל-SL היוצאת (R231) היא ארוכה ב-6.5 ס"מ (470.5 ס"מ) רחבה בכ-4 ס"מ (191.5 ס"מ) עם בסיס הגלגלים ארוך ב-11.5 ס"מ (270 ס"מ). הפלטפורמה החדשה והגידול בממדים מאפשר לה כעת להציע צמד מושבים מאחור, לראשונה מאז ה-SL של שנות ה-90 (R129), אך מרצדס מעדכנת כי הם מתאימים עבור ילדים בגובה של עד 1.5 מטר.
תנאי השירות של היושבים מלפנים כוללים כיוון חשמלי, חימום, אוורור (כולל דרך מנגנון "צעיף אוויר") ועיסוי למושבים הקדמיים, ומסך מגע ענק ("11.9) עם זווית הטיה (בין 12 ל-32 מעלות) על מנת לאפשר תצוגה ברורה ללא תלות בזווית קרני השמש כשהגג פתוח. אפרופו הגג. הוא עשוי כעת בד ולכן המשקל העצמי נמוך יותר (21 ק"ג), עם מנגנון פתיחה פשוט ומהיר יותר ומעבר ממצב פתוח לסגור או להיפך בתוך 15 שניות בלבד ובמהירות של עד 60 קמ"ש.
מערך הבטיחות הוא המוכר של היצרנית, עם 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (כולל מעבר נתיב אוטומטי וסיוע בהיגוי לתמרון חירום), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי) ותאורת מטריקס-לד דיגיטלית.
מה אנחנו חושבים: מרצדס בחרה בשם SL לדור הראשון ב-1954, שכן אלו ראשי תיבות ל"Super-Leicht", "קלה במיוחד" בתרגום מגרמנית. וזה היה נכון בעיקר בדור הראשון והנחשק עם מרכב קופה ודלתות "כנפי שחף" המפורסמות. למעשה, גרסת הומולוגציה לכביש הציבורי של מכונית המרוץ המפורסמת.
לרודסטר נטולת גג היא הפכה בעיקר עקב דרישתו של היבואן הגדול ביותר לרכבי יוקרה אירופאים בארה"ב לייצר גרסה בלי גג קשיח לקופה המפורסמת. ומכיוון שהשוק האמריקאי היה הגדול ביותר עבורה, ה-SL התאימה את עצמה לקהל היעד והפכה מפוארת יותר, נוחה יותר, טכנולוגית יותר. כמעט אנטי תזה לגרסת המקור. כעת מבטיחה מרצדס שהיא חוזרת למקורות, ומרושם ראשוני נראה כי מהנדסיה העניקו לה פוטנציאל להיות דינמית מאי פעם. שאפו על הכיוון.