בקצרה:
  • יצרנית מכוניות היוקרה מחדשת - ביצועים והובלה
  • בעולם הביצועים יש פחות נפח ובוכנות וסיוע חשמלי
  • בעולם המסחרי יש גרסה מפוארת למסחרית על בסיס רנו
הקטנת נפח, תוספת חשמל: ה-C43 AMG תהיה גרסת ביצועים ל-C קלאס העדכנית, ותתמודד מול מתחרות כמו ב.מ.וו 340M ואודי S4. היא מצוידת במנוע בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, המוכר לנו מה-A45 אך מקבל כאן מגדש טורבו שונה שמבטיח - בעזרת מנוע חשמלי - להקטין את השהיית המגדש המוכרת. בנוסף הוא זוכה למערכת היברידית קלה (48V) עם מתנע-גנרטור שתפקידה לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
הוא מפיק 408 כ"ס, 18 כ"ס יותר ממנוע ה-V6 ב-C43 הקודמת, ומחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית של AMG עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט בדגם היוצא ולהנעה כפולה קבועה (ביחס 69-31 לפנים-אחור). הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, עשירית פחות מהדגם היוצא.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה ל-C קלאס הרגילה המהווה לה בסיס, ה-C43 מצוידת במיתלים נוקשים יותר עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, כמו גם דיסקים גדולים משמעותית (320-370 מ"מ לפנים-אחור) והיגוי אחורי אקטיבי כציוד תקני (הפניה של עד 2.5 מעלות).
השינויים הויזואליים בהשוואה ל-C קלאס הרגילה כוללים סבכת 'פאן-אמריקנה', פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור וספוילר צנוע בקצה דלת תא המטען. בתא הנוסעים יש בין היתר הגה בריפוד משולב אלקנטרה עם צמד חוגות לשליטה במצבי הנהיגה, מנופי שליטה ידנית גדולים בהילוכים מאחורי ההגה ומושבים תומכים יותר.
מסחרית יוקרתית: מרצדס חשפה גם את ה-T קלאס, למעשה גרסה מפוארת לסיטאן שהוצג לפני כחצי שנה (וצפוי לנחות אצלנו בחודשים הקרובים), המבוסס בעצמו על רנו קנגו העדכני (דור 3). השינויים העיקריים הם עיצוביים. למשל סבכה וחישוקים אחרים ותוספת פסי גגון, וחומרים איכותיים ומגוונים יותר בתא הנוסעים.
בשלב ראשון הוא מוצע רק בגרסה קצרה (450 ס"מ לאורך, 271.5 ס"מ לבסיס הגלגלים) כשבעתיד תוצע גם גרסה מוארכת עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים.
גם היצע המנועים דומה וזהה לרנו - בנזין מוגדש בנפח 1.3 ליטר (102 או 131 כ"ס) וטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (95 או 116 כ"ס) עם תיבת שישה הילוכים ידנית, או כפולת-מצמד ושבעה יחסים כאופציה בדיזל ובבנזין החזק. בעתיד תציע מרצדס גם גרסה חשמלית שתכונה EQT.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית המסחריות הקטנות זוכה להצלחה גדולה באירופה, בעיקר הודות ליכולת המגוונת שמאפשרת להם לתפקד לא רק כמסחרית אלא גם כרכב משפחתי. בישראל לעומת זאת, הקטגוריה מיועדת באופן כמעט בלעדי לשוק העבודה, ולכן ברור מדוע היבואנית עוד בוחנת את שיווק ה-T קלאס בישראל, שכן מחירו צפוי להיות גבוה משמעותית מהמקובל בקטגוריה.
ה-C43 AMG נראית כתשובה מרשימה למתחרות ממינכן ומאינגולשטאט. ולפחות עד שתוצג ה-C63 הקיצונית יותר, היא הגרסה הנחשקת ביותר של המשפחתית הגרמנית. עד כמה היא תהיה מרשימה ומלהיבה נדע רק לאחר שננהג בה.