בקצרה:
  • כלמוביל מודיעה רשמית: נשווק את מותג ORA
  • הדגם הראשון יהיה משפחתי קומפקטי
  • המחיר המשוער: מ-135 אלף שקל
עוד סינים באים: ORA תהיה מותג "חשמל-סיני" ראשון של כלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי, יונדאי וג'נסיס. יחידות ראשונות של המשפחתית החשמלית-קומפקטית, נחתו בימים אלו בנמל אילת לקראת תחילת שיווק המתוכננת הרבעון הראשון של השנה, זאת למרות שבמקור אמור היה השיווק להתחיל כעת.
חטיבת החשמליות הייעודית של ענקית הרכב הסינית גרייט וול מיועדת לשוק האירופאי לצד מותג Wey שיציע רכבי פנאי היברידים נטענים. נזכיר כי גרייט וול ניסתה בעבר לשווק כאן מכוניות באמצעות חברת המזרח, סופר מיני בשם C10 וטנדר בשם סטיד, אך שניהם נחלו כאן כישלון חרוץ.
למרכז הזירה: הדגם הראשון ש-ORA תנחית כאן מכונה "פאנקי קאט", שבאירופה מתמודד מול פולקסווגן ID3, פיז'ו e308 וכמובן MG4. בהשוואה לפולקסווגן גולף למשל היא קצרה ב-5 ס"מ (423.5 ס"מ), אבל רחבה ב-4 ס"מ (182.5 ס"מ) וגבוהה ב-16 ס"מ (160 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (265 ס"מ). נפח תא המטען צנוע - רק 228 ליטר.
מנוע חשמלי מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים עם 171 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.2 או 8.3 שניות (בהתאם לגרסה), בדרך למהירות מרבית של 160 קמ"ש. היא מוצעת עם סוללות בקיבולת של 47.8 או 63.1 קוט"ש וטווח הנסיעה של 310 או 420 ק"מ בהתאמה. טעינה מהירה (80DC) תאפשר מילוי ל-80% מהקיבולת בתוך 45 דקות לסוללה הקטנה או 55 דקות לגדולה.
רשימת האבזור בבריטניה כוללת לוח מחוונים ומסך מגע ("10.25 כל אחד), מצלמות חניה היקפיות, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי ועוד. מערך הבטיחות מקיף לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: כבר הפסקנו לספור את כל מותגי הרכב החשמליים שמגיעים לישראל מסין, אבל ניתן לחלק אותם לשני סוגים עיקריים. אלו עם פערי איכות גדולים על פני יצרניות רכב מערביות, ואלו כמו ג'ילי, אייוויס וכמובן MG שמציעים רמה שלעיתים אף מתעלה על אלו של מותגים מוכרים.
ORA מסתמנת כמי שתהיה שייכת לקבוצה השנייה והאיכותית, שכן היא תשמש ראש החץ של גרייט וול, מהיצרניות הגדולות הוותיקות והמוערכות בסין, בתהליך החדירה למערב. ואם תג המחיר אכן יהיה על פי ההשערות היא צפויה לזכות כאן להצלחה גדולה. האם היא גם איכותית כמובטח נדע רק לאחר שננהג בה.